عذر بدتر از گناه شرکت پتروشیمی دنا/ توجیه حقوق نجومی با حق مأموریت نجومی!

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا، پس از کسب اطمینان از صحت فیش حقوق ارسالی محمد علی کریمیان مدیرعامل پتروشیمی دنا و به دلیل عدم شفافیت و تعدد تخلفات مالی در شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا روز گذشته تصمیم به انتشار جزئیات مربوط به فیش حقوقی نجومی مدیرعامل پتروشیمی دنا گرفت.


در خبر روز گذشته، آمده بود که محمدعلی کریمیان در هفته پایانی تیرماه ۱۴۰۰ و در زمان دولت حسن روحانی به مدیرعاملی پتروشیمی دنا منصوب شده بود و براساس اسنادی که به دست خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا رسیده، فیش حقوقی آبان‌ماه سال جاری وی، از حقوق ۷۳ میلیون تومانی حکایت دارد و این درحالی است که پروژه‌های این شرکت هنوز در حال تکمیل است و از نظر اقتصادی تا به امروز سودآوری برای صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته و همین رویه موجب انتقادات معلمانی که خیلی از آنها حقوق ۳ تا ۴ میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند، شده است.

با این حال روابط عمومی پتروشیمی دنا جوابیه‌ای پیرامون خبر روز گذشته خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا ارسال کرده و در آن نوشته است:

“۱- حقوق دریافتی مدیرعامل این شرکت بر خلاف مطلب اعلام شده در آن رسانه، کمتر از نصف رقم اعلام شده می‌باشد.

۲- حقوق و مزایای مدیران عامل شرکت‌های تولیدی و طرح‌های در حال اجرا از جمله طرح پتروشیمی دنا توسط سهامدار تعیین وابلاغ می‌شود.

۳- آقای محمدعلی کریمیان که پیش از این مدیرعامل شرکت شیمیایی لاوان بوده در تاریخ ۲۳/۴/۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل جدید پتروشیمی دنا منصوب شده‌اند و همزمان پیگیر حل و فصل مسائل حقوقی شرکت (هم‌گروه) شیمیایی لاوان در تهران و استان بوشهر نیز بوده است.

۴- ایشان تنها در آبان‌ماه، ۱۱ روز مأموریت (از جمله ۴ روز تعطیل) برای پیگیری عملیات پروژه در سایت شرکت (در عسلویه) حضور داشته است لذا حقوق قانونی متعلقه و برخی مزایای ماه‌های پیشین به صورت تجمیعی و پرداخت معوقات در فیش‌های حقوقی پس از آن درج می‌گردد، از این روی دریافت حقوق ۷۳ میلیون تومانی در آبان ماه برداشتی نادرست واز اساس کذب می‌باشد.”

وزیر اقتصاد: تجارت ایران و عراق سال آینده افزایش می‌یابد
هم اکنون بخوانید


IMG_7532-min-1-scaled-1024x683-1-1-463x348

به گزارش اعتماد نو به نقل از برنا، در واقع روابط عمومی پتروشیمی دنا با این توضیحات مدعی شده که حقوق آبان‌ماه مدیرعامل این شرکت به‌خاطر حق مأموریت‌ و مزایای ماه‌های پیشین و پرداخت معوقات به رقمی نجومی تبدیل شده است.

این در حالی است که در فیش حقوق منتشر شده، گزینه‌ای به اسم مزایای ماه‌های پیشین و معوقات وجود ندارد و این، نشان می‌دهد که ارقام این فیش حقوقی، صرفاً برای ماه آبان است.

از سوی دیگر استدلال روابط عمومی پتروشیمی دنا برای توجیه رقم حقوق مدیرعامل خود، عذر بدتر از گناه بوده و به نوعی توجیه حقوق نجومی با حق مأموریت نجومی است.

بر اساس فیش حقوقی آبان ماه سال ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا، وی ۱۱ روز مأموریت در این ماه داشته که ۴ روز آن در روزهای تعطیل صورت پذیرفته است اما نکته جالب مبلغ حق مأموریت‌ این روزهاست.


65f68fd8-3c32-4925-b6b9-3f1cf44d2789 (1)طبق فیش حقوق مدیرعامل پتروشیمی دنا که ۱۹ روز پیش از پایان دولت حسن روحانی به این سمت منصوب شده است، ۱۲ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان برای ۷ روز ماموریت در روزهای عادی به مدیرعامل پرداخت شده که معادل روزی یک میلیون و ۷۹۸ هزار تومان است و ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نیز برای ۴ روز تعطیل لحاظ شده و این یعنی مدیرعامل پتروشیمی دنا برای یک روز مأموریت در روزهای تعطیل ۲ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان حق مأموریت دریافت می‌کند؛ تقریباً به اندازه حداقل دستمزد یک ماه یک کارگر.

انتهای پیام/

لزوم بستر سازی مناسب برای صادرات در حوزه نساجی و پوشاک
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا