افشارچی: حرکت اقتصادی استان باید در راستای اقتصاد کلان باشد

 وی اظهار داشت: با وجود اینکه وقت و نیروی زیادی برای تصویب و ارایه طرحها صرف می شود ولی حجم کاری که انجام می شود خیلی زیاد و راضی کننده نیست.


استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، در صورتیکه مجلس مجوز بدهد  سال بعد قرار است حرکت و تغییرات جدیدی در راستای حرکت اقتصادی و سرمایه گذاری ها  اتفاق بیفتد، اظهار داشت: بر این اساس ما هم باید روی اهداف بزرگتری در استان‌ متمرکز شویم.


افشارچی تصریح کرد: اگر مجلس با این نگاه جدید، حتی کمی تغییر و تحول داشته باشد، ما نیز  باید با آن نگاه، حرکت اقتصادی استان را شکل بدهیم.


 وی اظهار داشت: اگر نیاز است که زیرساخت ها تغییر کند، همه مجموعه مدیریتی اقتصادی استان، باید در هدف گذاری های خود رقم مشخص کنند و در پایان هر سال هم درصدی از آن رقم تحقق یافته باشد تا استان در راستای اقتصاد کلان، حرکت کند.


 استاندار زنجان با بیان اینکه خود مدیریت و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی هم روی این قضیه که چالش بسیار خوبی است کار می کند، خاطرنشان کرد: به زودی تغییر اعتماد نو به نقل از برنامه سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت که در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت ورود می کنیم.


 افشارچی با اشاره به اینکه اینجا آمایش سرزمین به کار می آید و باید زیرساخت های مربوطه هم بررسی شوند، تاکید کرد: مدیران دستگاه ها از همین هفته، باید اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های لازم را برای شروع به کار در این خصوص آغاز کنند.


وی با بیان اینکه متاسفانه، در بسیاری از موارد، گزارش و آمار و نیز اهداف اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده، ناظر بر اهداف کلان نیست، اظهار داشت: در حالی که ما می‌خواهیم در هدف گذاری های کلان، رشد در ابعاد مختلف از جمله تولید، اقتصاد، اشتغال و غیره را داشته باشیم.

چرا اروپا به تایوان نیاز دارد؟
هم اکنون بخوانید


 استاندار زنجان تصریح کرد: علت اینکه در جلسات حس مثبت نیست،  به خاطر این است که ما باید آن هدفگذاری عددی را که خوشبختانه مجموعه تصمیم گیری کلان کشور هم به آن نتیجه رسیده اند، داشته باشیم  و در راستای تحقق آن تلاش کنیم.


شاخص های کلان استانی باید به شکلی حرکت کنند که رضایت عامه و کلی حاصل شود


افشارچی با تاکید بر اینکه هر یک از دستگاهها باید مشخص کنند که برای رسیدن به هدف گذاری های انجام شده در آن حوزه، به چه مواردی نیاز دارند و چگونه می خواهند برای نیل به آن حرکت کنند، اظهار داشت: اگرچه این اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی ها یک‌ساله نیست اما قطعا باید در این چند ساله، با این روش حرکت کنیم تا شاخص های کلان استانی به شکلی حرکت کنند که رضایت عامه و کلی حاصل شود.


 گفتنی است در این جلسه تعدادی از طرح ها نیز مصوب شد که احداث ناحیه صنعتی تخصصی مونتاژ تجهیزات سرور ماینر و استخراج رمز ارز واقع در اراضی روستای سنبل آباد شهرستان سلطانیه، اجرای طرح مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی واقع در ارمغانخانه شهرستان زنجان و اجرای طرح محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی( تولید موزاییک) واقع در اراضی قیدار شهرستان خدابنده، احداث هتل واقع در اراضی شهر ابهر، از جمله طرح هایی  است که به تصویب شورای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی استان رسید.


همچنین ابطال مصوبات مربوط به احداث نیروگاه خورشیدی محمود نجفی اصل (اراضی نورین شهرستان ابهر)، شرکت تامین انرژی ابهر( اراضی شهر صایین قلعه شهرستان ابهر) و شرکت مهندسی کنترل قدرت( اراضی روستای سوله شهرستان خدابنده) به درخواست وزارت نیرو دیگر مصوبه شورای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و توسعه استان، به ریاست استاندار زنجان بود که مقرر شد کاربری زمین های فوق که برای احداث نیروگاه مصوب شده است تا ۶ ماه دیگر تصویب شود و در این بازه زمانی دستگاه متولی موظف است پیگیری لازم را برای معرفی سرمایه گذار جدید انجام دهد.

ابزار مالیات مسکن بر اساس تجارب سایر کشورها به خوبی پاسخ می‌دهد
هم اکنون بخوانید


//انتهای پیام//


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا