پیشنهاد کمیته علمی کرونا برای کاهش فاصله تزریق دز سوم واکسن کرونا به یک ماه

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: متاسفانه آمار اومیکرون بنابر تست‌های انجام شده در کشور در حال افزایش است.


به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، «پیام طبرسی» عضو کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه جلسه این کمیته در جمع پایگاه خبریان گفت: خطر اومیکرون بیخ گوش ماست. در کشورهای آمریکایی، اروپایی، بحرین و کویت میزان موارد اومیکرون بالای ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که اومیکرون به ما نزدیک است. متاسفانه آمار اومیکرون بنابر تستهای انجام شده در کشور در حال افزایش است.


او افزود: با توجه به خصوصیات این ویروس که به صورت تصاعدی موارد افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در دو تا سه هفته آینده ممکن است با پیک رو به رو شویم. سه نکته برای کنترل بهتر این پیک وجود دارد، یک اینکه رعایت نکات پیشگیری از ابتلا مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند. دوم زدن دوز سوم واکسن است. درحال حاضر فاصله ای بین کسانی که دو دز و کسانی که سه دز زده اند، ۱۲ میلیون نفر است و چهل تا پنجاه میلیون نفر فاصله میان دوز دوم و سوم وجود دارد و عقب هستیم. بنابراین پیشنهاد امروز کمیته این بود که فاصله دز دوم و سوم را کمتر کنیم و به یک ماه برسانیم که افراد زودتر دوز سوم را بزنیم زیرا ممکن است فرصت را از دست بدهیم.


طبرسی گفت: مساله دیگر افزایش قدرت تستهاست. الان با توجه به اینکه بیماری های ویروسی دیگر مانند آنفولانزا در چرخش است، راهی که بتوانیم افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم که خودشان را قرنطینه کنند و فکر نکنند که سرماخوردگی ساده است، تست است. بنابراین قدرت تستهایمان را هم باید افزایش دهیم.

ویدئو / مراسم شام غریبان محرم ۹۹
هم اکنون بخوانید


او افزود: امید است با رعایت پروتکل‌ها و تسریع دوز سوم واکسن بتوانیم شدت موج را کم کنیم اما اینکه تعداد موارد ما تا دو یا سه هفته آینده افزایش پیدا خواهد کرد واقعیتی است که با آن روبه رو هستیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا