منابع پیش‌بینی شده کفاف برنامه دولت برای ساخت یک میلیون مسکن را نمی‌دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حذف ردیف های متعدد بودجه ای موجب افزایش بروکراسی اداری و سردرگمی سازمان ها و نهادهای مختلف خواهد شد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، جبار کوچکی نژادارم ساداتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: پیش بینی رشد ۸ درصدی در بودجه سال آینده هیچ مبنای علمی ندارد و ما دلیل قانع کننده ای برای این پیش بینی در بودجه نیافته ایم.


نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم افزود: ۳۶ درصد بودجه به نفت وابسته است و در عین حال صندوق های تامین اجتماعی مطالبات زیادی از دولت دارد که این پیش بینی در بودجه دیده نشده است. همچنین منابع هدفمندی در قالب بودجه دیده نشده است و مبلغ ۴۰۰ همت مورد نیاز به طور شفاف در بودجه نیامده است.


عضو کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه در مجلس افزود: خوراک پتروشیمی ها در بودجه افزایش چشمگیری داشته و اجازه دولت به انتشار اوراق در صورت کسری موجب بدهی دولت خواهد شد. همچنین منابع پیش بینی شده برای طرح جهش تولید کفاف اعتماد نو به نقل از برنامه دولت برای ساخت یک میلیون مسکن را نمی دهد و ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در این بخش با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های صورت گرفته همخوانی ندارد.


وی با انتقاد از کاهش ردیف های بودجه ای گفت: بسیاری از ردیف ها در بودجه کاهش یافته و نهادها و سازمان های مختلف ذیل بخش ها و وزارتخانه ها دیده شده اند و این اتفاق موجب افزایش بروکراسی و سردرگمی فراوان در سال آینده خواهد شد.

مجلس باید افرادی که توان کار ندارند را به صلابه بکشد/ در تلویزیون می‌گویند شرایط گل و بلبل است
هم اکنون بخوانید


کوچکی نژاد در پایان تصریح کرد: آنچه که مطرح شد نگرانی مجلس درخصوص معیشت و مسائل بودجه ای است، اما بی شک هیچ شکاف و فاصله ای بین دولت و مجلس در جهت حل مشکلات مردم وجود ندارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا