نگرانی واشنگتن از پیامدهای تحریم علیه روسیه برای اقتصاد غرب

کارشناسان وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا از نگرانی‌های دولت نسبت به پیامدهای جدی تحریم علیه روسیه برای اقتصاد کشورهای غرب خبر دادند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کارشناسان وزارت ‌خارجه و خزانه‌داری آمریکا اعلام کردند که دولت این کشور نگران است تحریم‌های شدید علیه روسیه عواقب جدی برای اقتصاد آمریکا و کشورهای اروپایی داشته باشد.


سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز فهرست تحریم‌هایی را که واشنگتن در صورت تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین به اعمال آن علیه مسکو متوسل خواهد شد، تعیین نکرده است.


این منابع افزودند: «تحریم‌ها می‌تواند شامل بخش انرژی و بانکداری روسیه شود. علاوه بر این، طرف آمریکایی امکان محدود کردن دسترسی روسیه به تجارت در  پرونده تعهدات بدهی، قطع ارتباط روسیه با سیستم پرداخت بین‌المللی و تشدید اقدامات  نظارت بر صادرات را بررسی خواهد کرد».


سی ان ان در ادامه گزارش خود نوشت: «تعدادی از نمایندگان دولت بایدن بیم آن دارند که اعمال تحریم‌های شدید از سوی واشنگتن علیه مسکو ممکن است به خود ایالات متحده و متحدان اروپایی آن آسیب مادی وارد کند».


منابع آگاه توضیح دادند که کارشناسان وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا حداقل دو موضوع را طی دو هفته گذشته مطالعه و بررسی کرده‌اند و نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است به اقتصاد  سراسر جهان آسیب برساند و قیمت گاز را افزایش دهد. همچنین ارتباطات تجاری و سرمایه‌گذاری بین اروپا و روسیه را از بین ببرد‌.

گوترش: امید به آرامش در سوریه محقق نشده است
هم اکنون بخوانید


علاوه بر این، دولت آمریکا از این بیم دارد که پیامدهای منفی اقدامات متقابل روسیه، مانند بومرنگ ‌برای واشنگتن نتیجه معکوس داشته باشد.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا