رشته «محیط‌بانی» به کاردانش و فنی و حرفه‌ای اضافه شد

مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه‌های درسی شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، اسامی رشته‌های جدید این دو شاخه را اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین سیاست ما در سال تحصیلی آینده، «توسعه هنرستان‌های وابسته» است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، سیدمصطفی آذرکیش؛ درخصوص جزئیات تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه‌های درسی شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که در تعامل و مشارکت با بحث‌های اجرایی و بازار کار بتوانیم آموزش‌ها را به نیازها نزدیک کنیم؛ براین اساس، امسال رشته‌های جدیدی به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اضافه شده است.


وی افزود: «محیط بانی»، «حمل و نقل ریلی»، «خدمات فروشگاهی»، «بهداشت عشایر و روستا»، «بازیافت مواد» و «انرژی» اسامی رشته‌های جدیدی هستند که به دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای اضافه شده‌اند.


آذرکیش با بیان این که امسال بیش از ۷۷ رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای به روزرسانی شده‌اند، ادامه داد: «توسعه مدارس وابسته»، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در سال تحصیلی آینده است؛ خوشبختانه در برخی از دستگاه‌ها تعداد این مدارس تقریباً بیش از ۵ برابر شده است؛ به طور مثال در بخش وزارت جهاد کشاورزی، از تعداد ۸ مدرسه به ۴۰ مدرسه و در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تعداد ۳۳ مدرسه به ۴۹ مدرسه رسیده‌ایم و در بخش وزارت راه و شهرسازی، ۶ رشته محل برای اولین بار ایجاد کرده ایم.

تاکید استاندار مرکزی بر لزوم رفع موانع توزیع الکل در استان
هم اکنون بخوانید


مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال آینده، استمرار فعالیت‌های کیفیت‌بخشی را در قالب مسابقات و جشنواره‌ها خواهیم داشت، همچنین مسابقات مهارت را نیز برگزار می‌کنیم که ۳۱ تیم هنرجوی کشوری در حال رقابت در این مسابقات هستند.


آذرکیش با اعلام این که بسیاری از برگزیدگان نشان طلا و نقره مسابقات «مهارت»، از فارغ‌التحصیلان هنرستانی هستند، افزود: در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای، افزایش ۱.۶ درصدی را داشته‌ایم که این موضوع شامل بالغ بر ۶۵ هزار هنرجو می‌شود که امسال وارد هنرستان‌ها شدند و این امر از استقبال خوب خانواده‌ها از هنرستان‌ها خبر می‌دهد.


مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر توسعه هنرستان‌ها به ویژه با کمک جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: امسال، شعار مجمع خیرین مدرسه‌ساز، «ساخت و تجهیز هنرستان‌ها و افزایش مهارت‌آموزی هنرجویان» است. در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز تلاش بر این است که شرایط بهتری برای تجهیز و به روزآوری تجهیزات هنرستان‌ها داشته باشیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا