حمله به عین‌الاسد نشان داد هم توان و هم جرأت برخورد با آمریکا را داریم/ هدف عملیات، کشتار سربازان آمریکایی نبود

استاد دانشگاه امام حسین در سالگرد حمله به عین‌الاسد تاکید کرد: هدف از حمله به عین‌الاسد کشتار نبود که اگر می‌خواستیم سربازان آمریکایی را مورد هدف قرار دهیم، موشک را وسط آسایشگاه آن‌ها می‌زدیم.


به گزاش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در پی شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳ دیماه ۱۳۹۸، آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، ضمن تسلیت این شهادت به ملت ایران عنوان کردند: «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.»


وعده انتقام سخت مورد اشاره رهبر انقلاب، ۵ روز پس از حادثه تروریستی فرودگاه بغداد محقق و در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ و دقیقا همزمان با زمان ترور شهید قاسم سلیمانی، ۱۳ فروند موشک بالستیک «فاتح-۳۱۳» و «قیام» در عملیاتی به نام «شهید سلیمانی» از یکی از پایگاه‌های نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک و راهی پایگاه عین‌الاسد در ۱۷۰ کیلومتری غرب بغداد شد.


رودررویی مستقیم با آمریکا برای اولین بار


سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ دیماه ۱۳۹۸ در تشریح جزئیات این عملیات در مجلس شورای اسلامی گفت: فشار افکار عمومی برای انتقام بسیار سنگین بود. ما هم مثل همه شما و بیش از شما تحت تأثیر این حادثه قرار داشتیم. ما یکی از بهترین برادرانمان را از دست داده بودیم. یک اسطوره و تکیه‌گاه بزرگ، اما وقتی مردم را می‌دیدیم ما با احساس متفاوتی مواجه می‌شدیم. آمریکا فرمانده‌مان را شهید کرده بود و به ما اخطار داده بود اگر عکس‌العمل نشان دهید چه با تلفات یا بدون تلفات ۵۲ نقطه از ایران را می‌زنیم؛ این حرف رییس‌جمهور آمریکا بود.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت مجازی
هم اکنون بخوانید


فرمانده سپاه در بخشی از سخنان خود نیز گفت: قرار بود به یک جنگ ناشناخته قدم بگذاریم و می‌خواستیم برای اولین بار با آمریکا رودررو شویم. این شجاعانه‌ترین، حکیمانه‌ترین و الهی‌ترین تصمیم تاریخ ایران است که بر پایه منطق، تدبیر، تفکر و قدرت استوار است. ما این بار بر مبنای گرفتن تلفات انسانی هدف‌گذاری نکردیم و واقعا هدف ما کشتن سربازان دشمن نبود و اهمیتی نداشت. آنجا تجهیزات راهبردی دشمن مثل بالگردهای بلک هاوک، آپاچی‌ها، پهپادهای اوکیو۹ و غیره در آشیانه‌ها و سوله‌های متعدد نگهداری می‌شدند ولی باید نقطه به نقطه زده می‌شد.



هم توان و هم جرات برخورد با آمریکا را داریم 


سردار سرتیپ پاسدار فتح‌الله جعفری، رئیس پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین(ع) در آستانه دومین سالگرد این عملیات، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا در خصوص اهمیت این عملیات گفت: تا زمان انجام این عملیات کسی جرات نکرده بود به این شکل یکی از پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه را مورد حمله قرار دهد. سردار حاجی‌زاده که از فرماندهان شجاع و یادگار شهید حسن طهرانی‌مقدم است کار بزرگی انجام داد و با به کارگیری موشک‌های نقطه‌زن، با دقت بالا تجهیزات آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داد.  


وی ادامه داد: بنابراین در این عملیات برای اولین بار یک پایگاه مهم آمریکایی هدف قرار گرفت. موشک‌هایی با دقت بالا و نقطه زن در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت و نکته مهم دیگر این بود که هدف از این عملیات کشتار نبود که اگر می‌خواستیم سربازان آمریکایی را مورد هدف قرار دهیم، موشک را وسط آسایشگاه آن‌ها می‌زدیم.


 بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران همچنین در تشریح این نکته که کشتار، هدف عملیات نبود، گفت: در زمان ۸ سال دفاع مقدس نیز این چنین بود که حتی در زدن شهرهای عراق دقت می‌شد تا مردم کمترین آسیب را ببینند. شهید حسن باقری در جریان عملیات فرمانده کل قوا در مصاحبه‌ای تلویزیونی بر این مساله تاکید کردند که هدف ما کشتار نیست. 

دولت در یکپارچه کردن زمین کشاورزی کاری نکرده است
هم اکنون بخوانید


وی افزود: هدف ما ایجاد و حفظ امنیت و ثبات در منطقه است و سلاح‌های ما هم جنبه بازدارندگی دارند. جمهوری اسلامی ایران به موضوع تلفات انسانی اهمیت می‌دهد و اینگونه نیست که مانند آمریکا که دیدید در همین عراق چه میزان کشتار کردند، عمل کند.   


سرتیم یگان حفاظت از امام خمینی(ره) در قم در پاسخ به این سوال که تاثیرات منطقه‌ای عملیات سردار سلیمانی را چه می‌دانید، گفت: شاید نتوانیم بگوییم این عملیات نقطه عطف بود اما این را بدانید که وقتی شما قدرت داشته باشید می‌توانید صلح ایجاد کنید. قدرت است که توازن قوا را در منطقه ایجاد می‌کند. صدام به ما حمله کرد چرا که فکر می‌کرد ما ضعیف هستیم. ما باید برای حفظ امنیت مردم‌مان قدرتمند باشیم.  


این فرمانده عملیات بیت‌المقدس در خصوص پیشرفت توان موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مانور اخیر دیدید که دیگر جای بحثی در خصوص توان موشکی باقی نماند؛ رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد با سامانه گنبد آهنین می‌تواند در مقابل موشک ایستادگی کرده و امنیت خود را حفظ کند اما فکر نمی‌کردند زمانی که همزمان ۵۰ موشک به سمت این سیستم دفاعی پرتاب شود چه خواهند کرد. 


وی تاکید کرد: عملیات حمله به پایگاه عین‌الاسد نشان داد ما هم توان و هم جرات برخورد با ایالات متحده در منطقه را دارا هستیم.  


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا