مجلس با نظارت کافی به فساد در توزیع قیر رایگان پایان می‌دهد

تجربه‌های سال های گذشته نشان می دهد توزیع قیر رایگان باعث فساد شده و نتیجه چندانی در جهت توسعه کشور نداشته است، اما با وجود انتقادات و نقص های بسیار، گویا احتمال تصویب مجدد آن در بودجه سال آینده قوت گرفته است.


 به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در واکنش به چنین نگرانی‌هایی است که مهدی سعادتی بیشه سری، نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است که «مجلس با نظارت‌های کافی بر روی موضوع قیر رایگان از هرگونه فساد احتمالی جلوگیری خواهد کرد.» هرچند به رغم این ابراز امیدواری‌ها برای اینکه نظارت مانع فساد خواهد شد، بسیاری از کارشناسان معتقدند اصل توزیع قیر رایگان در هر صورتی فسادزا است و قیر همچنان باید از طریق سازوکار شفافی معامله شود و در این میان نباید به بهانه آسفالت روستاهای محروم، زمینه بروز فسادهایی را فراهم کرد که هزینه‌های بیشتری را برای کشور فراهم می‌کند. 


سعادتی بیشه سری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره قانون توزیع قیر رایگان با اشاره به اینکه در این زمینه بحث های زیادی می شود و دو نوع تفکر متفاوت وجود دارد؛ اظهار کرد: در یک نگاه، برخی معتقدند قیر رایگان باعث ایجاد فساد می‌شود و در نگاه دیگر، برخی هم می‌گویند این کار باعث حل مشکلات روستاها و مناطق دور دست خواهد شد.


وی اضافه کرد: به دلیل اینکه در سالهای اخیر به حل مشکلات این روستاها توجه کافی نشده است، بسیاری از آنها دچار مشکلات زیادی هستند، از همین رو مجلس قیر رایگان را به منظور آبادنی مناطق دور دست و روستاها در نظر گرفته است.

زیرساخت های لازم در تحقق شعار سال فراهم شده است
هم اکنون بخوانید


نماینده بابل در مجلس افزود: آن چیزی که شخصا به آن اعتقاد دارم این است که باید در تمامی کارها عدالت وجود داشته باشد همانطور که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید دارند.


وی گفت: از همین رو با این نگاه عدالت محور، باید به مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم رسیدگی کنیم و بیشتر از آنچه امروز می بینیم، از این مناطق حمایت کنیم. بنابراین همانطور که اشاره شد به دلیل آنکه در گذشته به این روستاها توجه کافی نشده است، ضرورت دارد که قیر رایگان برای این مناطق همچنان برقرار باشد. 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که به هر شکل ممکن کاری کند که کوچکترین فسادی در جامعه، دولت و مجلس وجود نداشته باشد، گفت: در این راستا (جلوگیری از بروز فساد) تلاش می کنیم.


نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: قطعا مجلس با نظارت‌های کافی بر روی موضوع قیر رایگان از هرگونه فساد احتمالی جلوگیری خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه احتمال دارد قیر رایگان برای سال آینده تصویب شود، گفت: خروجی تصمیمات کمیسیون ها و جلسات هنوز  بیرون نیامده است، اما رویکرد مجلس آن است که در سال آینده هم قیر رایگان تصویب شود.


بیشه سری همچنین درباره بودجه ۱۴۰۱ نیز با بیان اینکه بودجه در کمیته های مختلف کارشناسی می شود و در صحن بررسی خواهد شد گفت: در حال حاضر شبانه روز روی بودجه کار می‌شود و همه طرح‌های پیشنهادی مطرح و بررسی می‌شود، اما در حال حاضر آنچه مشخص است این است که فعلا بنا بر افزایش بودجه نیست.

دانلود قسمت 31 جیران کامل | دانلود قسمت سی و یکم سریال جیران با لینک مستقیم
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا