دلیل برخی بذل و بخشش ها در بودجه کشور، شفاف سازی شود

حمیدرضا کارگر، سخنگوی حزب جمهوریت، ضمن گرامی داشت ایام سوگواری شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، گزارشی از جلسه دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی در روز یکشنبه ارائه کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت، کارگر با اشاره به بررسی عملکرد طیف یکدست حاکمیتی توسط دفتر سیاسی حزب جمهوریت، اظهار داشت: یکدست بودن سران قوا و مسئولین دولتی از نظر سیاسی بصورت دقیق مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و بنا شد تا به فراخور زمان و موضوعات، واکنش مناسب اتخاذ شود و پیشنهادات واقعی برای برون رفت از چالش‌ها در آینده نزدیک ارائه گردد.
وی ادامه داد: با توجه به تجمیع قدرت سه قوه در یک طیف سیاسی خاص  و عملکرد این طیف  در گذشته که بارها در انتخابات با جواب منفی مردم روبرو شده است، تصمیمات آنها در حوزه های مختلف تقنینی و اجرایی جای نقد و شفاف سازی و مرزبندی سیاسی دارد . مشاهده میشود که در بودجه امسال فشار مالیاتی سنگینی بر مردم است؛ ولی برخی از نهادها و سازمانها با افزایش بودجه همراه بوده اند و سوال اینجاست که اگر بودجه برای مردم انقباضی است و بار مستقیم گرانی ها بر دوش مردم است، در مقابل دلیل بذل و بخشش بودجه در جاهای دیگر چه بوده است؟! این موضوع باید شفاف سازی شود. ما معتقدیم که توجه به رعایت عدالت در تمامی عرصه ها، به خصوص بودجه نویسی که با زندگی مردم سر و کار دارد، باید برای نظام، خط قرمز باشد.

دلیل مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳
هم اکنون بخوانید

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت افزود: متاسفانه انتصابات دولت در خیلی از حوزه ها همراه با اصل شایسته سالاری نبوده و برخی اظهارنظرات دولتمردان و نمایندگان نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه آتش اختلافات و ناامیدی مردم و نخبگان جامعه را شعله ورنر می کند. در جلسه اخیر دفتر سیاسی مصوب شد که جلسات این دفتر به صورت مداوم در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی با حضور صاحب نظران و کارشناسان مطرح حزبی و خارج از حزب برگزار شود و نتایج آن به سمع و نظر عموم مردم برسد تا صداهای مختلف و بعضاً منتقد هم به گوش برسد. طرحهای جنجالی مجلسی ها که فقط آزادی ، هویت انسانی و شأن اجتماعی و معیشت مردم را به مخاطره می اندازد، از نظر دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی ضمانت اجرایی و همراهی مردم را خود نخواهد داشت مانند آنچه قبلاً در مورد ویدئو و ماهواره و حجاب و جوانان و ورزش و .. تجربه شده است.

کارگر در پایان خاطرنشان ساخت: مذاکرات برجام، انتصابات مسئله دار دولت در سطح ملی و استانی ، مدیریت بحران در اتفاقات طبیعی ، موضوع عملکرد پر حاشیه شهرداری تهران ، وضعیت اقوام و مذاهب ، مهاجرت نخبگان و مسائل داخلی حزب از دیگر موضوعات مطرح شده در دفتر سیاسی حزب جمهوریت بود. این جلسات هر ۱۵ روز یکبار برگزار میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا