می‌توان سردار سلیمانی را به محور وحدت اجتماعی در جامعه بدل نمود

حزب جمهوریت ایران اسلامی با صدور پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، خواستار ایجاد وحدت اجتماعی حول محور این شخصیت شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت، متن این پیام از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

۱۳ دی ماه یادآور شهادت بزرگ مردی است که به نماد زمانه ما در مسیر مجاهدت عاشقانه در راه خدا بدل شد و خون سرخش رسوا کننده مستکبرین و مستبدین سراسر عالم خواهد بود.
شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، سرباز سرفراز وطن در طول زندگی پر برکت خود به همه انسان‌های آزاده ، نیک اندیش و مجاهد، راه رسم چگونه مسئولانه زیستن را آموخت و در نهایت، چگونه مردن را نیز به زیبایی و شکوه هر چه تمام تر به منصه ظهور رساند.

جدای از ویژگی های شهادت طلبانه و مجاهدانه این شهید بزرگوار،  آنچه نباید در داوری پیرامون شخصیت او موجب غفلت و فراموشی قرار گیرد، روحیه مردم داری ،بلند نظری و جاذبه فوق العاده او در ارتباط با همه قشرهای اجتماعی و در حوزه مباحث فرهنگی جامعه است .
نگرش او به جامعه آن چنان فراگیر و بلند نظرانه است که می‌توان او را به محور وحدت اجتماعی در جامعه بدل نمود. محوری که می‌توان با تکیه بر آن همه سلایق و باورهای اجتماعی و فرهنگی ایران را پیرامون آن گرد آورد و از تفرقه پرهیز نمود.
اما شوربختانه به نظر می‌رسد طیفی که ماهیت خود را همواره در تندروی و استفاده ابزاری از علایق مردم و شخصیت‌های مورد احترام آنان می بیند ، اکنون و در ارتباط با این شهید بزرگوار نیز به همین رویه ناصواب روی آورده و حاصل عملکرد او در ارتباط با شهید سلیمانی دو پاره کردن جامعه و دمیدن بر آتش ویرانگر خودی و غیرخودی کردن است.
نقطه‌ای که هرگز در سلوک و منش حاج قاسم نشانی از آن وجود نداشت و بالعکس او همواره می‌کوشید تا چتر انقلاب و نظام را در عرصه اجتماعی گسترده تر نموده و همگرایی را جایگزین واگرایی نماید.
حزب جمهوریت ایران اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دومین سالیاد شهادت این سرباز سربلند ایران عزیز از همه سلایق و باورها می خواهد تا با بهره گیری از شخصیت ممتاز حاج قاسم ، وحدت و انسجام اجتماعی را در جامعه فراگیر نمایند و مرزبندی خود را با آنان که می‌کوشند حاج قاسم را ابزار انتقام گیری سیاسی نموده، روشن کنند.
به روان بلند او درود می‌فرستیم و از خدای بزرگ تداوم مسیر انسان‌ساز این شهید بزرگوار را مسئلت داریم.

چرا از رفراندوم می ترسید؟ / باید با مردم بود
هم اکنون بخوانید

حزب جمهوریت ایران اسلامی

۱۳ دی ماه ۱۴۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا