طلا دزدی انگلیس و آلمان از ونزوئلا

به گزارش اعتماد نو به نقل از برنا، پس از شکست کودتای سال ۲۰۱۹ در ونزوئلا آمریکا برخی کشورهای آمریکای لاتین و متحدان اروپایی این کشور از جمله انگلیس ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را مسدود کردند.


از جمله این دارایی‌ها ۱٫۲ دلار ذخایر طلای ونزوئلا بود که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شد از آن زمان کاراکاس تلاش می‌کند تا به این طلاها دسترسی پیدا کنند.


ونزوئلا نه اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای دارد نه موشک بالستیک آزمایش کرده فقط ثروت زیادی دارد و نتیجه انتخاباتش باب میل آمریکا و اروپا نبوده‌. درست شبیه مصدق که هیچ تهدید نظامی علیه هیچ کشوری نداشت، تنها دنبال حاکمیت ملی بود اما با تحریم و مصادره تضعیفش کردند و با کودتا از قدرت کنارش زدند.


۳۱ تن طلای ونزوئلا در بانک مرکزی انگلیس سپرده است و به خاطر تحریم‌های آمریکا مصادره شده. در دویچه بانک هم وثیقه بوده اما خودشان تحریمش کردند و چون نمی‌تواند وامش را بازپرداخت کند پیش از موعد وثیقه‌ای که طبیعتا بیش از بدهی است را بلوکه کردند و می‌گویند باید در اختیار گویدو باشد!


 دوگانه مصدق و زاهدی همانطور که در نزاع آلنده و پینوشه تکرار شد در تقابل‌های جدید مثل مادورو و گویدو هم بازتولید می‌شود. یک طرف منتخب مردم است و طرف دیگر خادم غرب. مسئله همچنان حاکمیت ملی مانده و اینکه چه کسی باید درباره ثروت‌های طبیعی تصمیم بگیرد: مردم؟ یا آمریکا و اروپا؟


انتهای پیام

بسته حمایتی مجلس برای تامین مسکن ایثارگران، رزمندگان و آزادگان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا