موافقت اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت با درخواست مرکز پژوهش‌ها

 

اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در دوازدهمین جلسه کمیسیون مصوب کردند که طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای اعمال پیشنهادات کارشناسی و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگردد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، دوازدهمین جلسه حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی با حضور اعضای این کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس عصر امروز چهارشنبه برگزار شد.

 

در این جلسه درخواست مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اختصاص مهلت بیشتر برای بررسی دقیق تر طرح حمایت در کمیته مورد نظر به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

برخی از اعضای کمیسیون معتقد بودند با توجه به اینکه زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون های تخصصصی آغاز شده است و برخی از اعضای کمیسیون هم در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه عضو هستند با درخواست مرکز پژوهش های مجلس موافقت شود تا در این زمانی که اعضای کمیسیون مشترک مشغول رسیدگی به حوزه بودجه ۱۴۰۱ هستند، طرح برای بررسی و کار کارشناسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس بازگردد.

 

اگرچه برخی از دیگر اعضای کمیسیون همچون احمدحسین فلاحی و علی اصغر عنابستانی ضمن مخالفت با این موضوع معتقد بودند که نباید زمان بررسی در طرح را بیش از این به عقب بیندازیم.

 

ابراهیم رضایی نیز در خصوص نوع انتشار نظر مرکز پژوهش های مجلس در فضای مجازی انتقاداتی را وارد دانست و در بخشی از اظهارات خود گفت که در زمان انتظار نظر مرکز پزوهش ها ما در حوزه انتخابیه به عنوان عضو کمیسیون مشترک از نظر مرکز پژوهش ها مطلع نبودیم ولی یک فعال توئیتری در خصوص متن نامه مرکز پژوهش ها پیام منتشر کرد، بررسی این طرح در مرکز پژوهش ها نباید به سوی جهت گیری های سیاسی برود و باید با نظارت کمیسیون متشرک بررسی شود.

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد «مرحله نهایی» شده است
هم اکنون بخوانید

 

جلال رشیدی کوچی هم در بخش دیگر از جلسه در قسمتی از اظهارات خود عنوان کرد: اینکه چون نظر مرکز پژوهش ها نظر مخالف است باید بگوییم سیاسی کاری؟ یعنی اگر مرکز پژوهش ها نظر مخالف داشت دیگر به معنای سیاسی کاری نبود؟ مرکز پژوهش های مجلس کار کارشناسی انجام می دهد و در کمیسیون‌های تخصصی نیز از نظرات کارشناسی آن استفاده می شود.

 

در پایان نیز اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی مصوب کردند که باتوجه به درخواست مرکز پژوهش های مجلس به مدت زمان ۲۰ روز کارگروه موضوع مصوبه موظف است نسبت به اعمال پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، کمیسیون و مرکز پژوهش های مجلس بر طرح اصلی اقدام کند.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا