ضرورت برقراری ارتباط فعالان اقتصادی ایران و سنگاپور

بهنام بلوریان، سفیر ایران در سنگاپور و مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران، در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.


 به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا از اتاق تهران؛ سفیر جدید ایران در سنگاپور طی دیداری با رئیس اتاق بازرگانی تهران، درباره راهکارهای توسعه روابط اقتصادی ایران و سنگاپور گفت و گو کرد.


بهنام بلوریان پیش از تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور سنگاپور در اتاق بازرگانی تهران حضور یافت و ضمن رایزنی با مسعود خوانساری در مورد زمینه‌های همکاری میان دو کشور، از علاقمندی خود به همکاری با اتاق تهران برای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی ایران و سنگاپور با محوریت بخش خصوصی سخن گفت.


بلوریان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه ارزش مراودات تجاری ایران و سنگاپور به حدود ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد، عنوان کرد که حدود ۴۰۰ میلیون دلار از این مبادلات به واردات کالا و خدمات از سنگاپور به کشورمان و ۱۵۰ میلیون دلار به صادرات کالا و خدمات از ایران به این کشور اختصاص دارد.


او در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش این مبادلات میان دو کشور، ایده راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در سنگاپور را مطرح کرد.


رئیس اتاق تهران نیز در این دیدار به محدودیت‌های ایجاد شده در عملیات تجاری دو کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: به رغم اعمال تحریم‌ها، اتاق تهران طی دو سال اخیر اقدام به برگزاری وبینارها و نمایشگاه‌های مجازی برای ایجاد آشنایی میان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های مختلف کرده و این ابتکار با دستاوردهای خوبی همراه بوده است.

آلودگی بودار عسلویه!
هم اکنون بخوانید


مسعود خوانساری افزود: در مورد سنگاپور نیز باید تلاش کنیم که شرکت‌ها را فعال کنیم و برگزاری این نوع وبینارها و نمایشگاه‌های مجازی می‌تواند به تسریع و تسهیل برقراری این تعاملات کمک کند.


او در ادامه تاکید کرد که پیش از راه‌اندازی دفتر تجاری، ضرورت دارد که تقاضا برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری، میان فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد شود.


در ادامه این نشست، حسام‌الدین حلاج، معاون ‌بین‌الملل اتاق تهران، طی سخنانی یکی از زمینه‌های همکاری میان ایران و سنگاپور را حوزه اقتصاد دیجیتال و فعالیت‌های استارت‌آپی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه فعالیت استارت‌آپ‌های ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی گسترش یافته و شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها می‌شود، به نظر ‌می‌رسد بتوان فرصت‌های مناسبی برای همکاری دو کشور در این زمینه ایجاد کرد.


حلاج از سفیر ایران در سنگاپور درخواست کرد که ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری میان دو کشور از سوی سفارت ایران در سنگاپور به اتاق تهران منعکس شود تا برقراری ارتباط با شرکت‌های همگن میان ایران و سنگاپور مورد پیگیری قرار گیرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 11 =

دکمه بازگشت به بالا