انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی و مزیت های آن

 

لوله های پلی اتیلن آبرسانی در سایز ها و فشار های مختلف توسط شرکت ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این لوله از ۱ اینچ تا ۲۴ اینچ هستند و هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارد و مزیت های بسیاری دارند که باعث شده در انتقال آب شهری و صنعتی، انتقال فاضلاب، آبیاری زمین های کشاورزی و باغ ها و… کاربرد داشته باشند.


انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی و مزیت های آن

 

لوله های پلی اتیلن آبرسانی، لوله های از جنس پلاستیک منعطف هستند که در زمینه های مختلف تاسیسات انتقال آب شهری و روستایی ، صنعت و خطوط انتقال آب کشاورزی، آب شرب و صنعتی، زهکشی، لوله کشی فاضلاب کاربرد فراوانی دارند. این لوله ها انواع مختلفی دارند و بر اساس سایز و اینچ خود تقسیم می‌شوند و البته تنها بسته به سایز تقسیم بندی نمی‌شوند و در فشار های مختلف نیز تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در اینجا به برخی از انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی و مزیت های آن ها خواهیم پرداخت.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE100

 

لوله های پلی اتیلن آبرسانی PE100 جزو بهترین لوله های منعطف هستند که در زمینه های مختلف کاربرد دارند. این لوله سبک ترین و بهترین نوع پلی اتیلن های آبرسانی محسوب می‌شود. دلیل برتری این لوله ها ویژگی های منحصر به فرد آنهاست. از ویژگی های PE100 می‌توان به ضخامت و وزن پایین آنها اشاره کرد و دلیل آن ها نیز چگالی بیشتر این لوله هاست. این لوله ها از بهترین مواد ساخته شده اند و به نسبت مدل های دیگر، مقرون به صرفه تر هستند. زیرا مزیت های آنها باعث عدم خوردگی و جلوگیری از نشت و هزینه های احتمالی می‌شود. علاوه بر این ویژگی ها، لوله PE100 خاصیت ضد اشعه ماورا بنفش دارد که به وسیله آن مشکلات مربوط به اتصالات لوله ها را برطرف می‌کند. از دیگر ویژگی لوله های پلی اتیلن آبرسانی PE100 می‌توان به دوام بالا، انعطاف پذیری، حمل و نقل آسان، نصب آسان، مقرون به صرفه بودن، مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا اشاره کرد. لوله های PE100 در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شود. از انواع آن ها می‌توان به PE100 محافظه دار، PE100 RT، PE100 RC و… اشاره کرد که هر کدام از آنها ویژگی های متفاوتی دارند.

کرسی آنلاین آزاداندیشی از نگاه تشکل‌ها و اتحادیه‌های دامپروری؛ از ساعت 19 تا 21 امروز سه‌شنبه 22 اسفند
هم اکنون بخوانید

 

قیمت لوله پلی اتیلن PE100

 

لوله پلی اتیلن PE100 بهترین انتخاب برای مصارف انتقال آب، فاضلاب و… است. قیمت لوله های پلی اتیلن آبرسانی PE100 به نسبت سایر لوله ها بیشتر است و دلیل آن نیز مزایای بیشتری است که قبلا توضیح داده شد. از این لوله ها، به عنوان لوله های فشار قوی استفاده می‌شود زیرا مقاومت بالایی در برابر فشار دارند. بنابراین طبیعی است که قیمت آنها بالاتر از سایز لوله های PE80 و.. باشد. البته به نسبت بسیاری از لوله هایی که به عنوان لوله های فشار قوی استفاده می‌شوند، قیمت یکسان یا حتی کمتری دارند زیرا وزنشان پایین تر است و مواد اولیه کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که در برخی از موارد، مواد اولیه وارداتی است و بسته به نرخ ارز و مالیات و…. قیمت بالاتری دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به سایت https://polyethylenebazar.com/ مراجعه  بفرمایید.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 از مزیت های کمتری نسبت به PE100 برخوردار است. تولید این لوله ها از طریق شیوه اکستروژن اتفاق می‌افتد. استحکام این لوله ۸ مگا پاسکال است و برای فشار های قوی مناسب نیست و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی این لوله ها در لوله های کوچک تر و آبیاری های مزارع  و زمین های کشاورزی  و انتقال فاضلاب کاربرد دارند. این لوله ها به نسب لوله های PE100 وزن بیشتر، استحکام کمتر و مقاومت پایین تری دارند. از مزایای این لوله های پلی اتیلن می‌توان به سازگاری با محیط زیست، انعطاف پذیری، اتصالات بدون نشت، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و آسانی نصب آنها اشاره کرد.

 

570

 

 

                                                  لوله های پلی اتیلن آبرسانی

 

قیمت لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80

 

لوله های PE80 بعد از روی کار آمد مدل های قوی تر مانند PE100 از رده خارج شده اند و کمتر به کار می‌روند و دلیل آن معایب آن ها است. از معایب PE80 می‌توان میتوان به عدم توانایی در جلوگیری از جذب اشعه های فرابنفش، کافی نبودن مقاومت آنها در برابر فشار بالای آب، عدم مقاومت در برابر مواد شیمیایی و… اشاره کرد. اما بر خلاف این معایب، قیمت PE80 در مواردی بیشتر است زیرا ضخامت و وزن آن بیشتر است، اما تمامی مواد اولیه آن ساخت کشور است و وارداتی نیست بنابراین قیمت آن تحت تاثیر ارز و مالیات و… تغییر نمی‌کند. به همین دلیل برای مصارف گسترده، صنعت و لوله های فشار قوی پیشنهاد نمی‌شود.

بازداشت‌ متخلفان گندم‌های آلوده/تایید وجود فضولات پرندگان
هم اکنون بخوانید

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE63

 

لوله PE63 از جمله لوله هایی است که دیگر کاربرد ندارد  و لوله های دیگر PE80 و PE100 جایگزین آنها شده اند. دلیل عدم استفاده از این لوله ها، وجود معایبی از جمله وزن و ضخامت بالا، قیمت بالا و مقرون به صرفه نبودن و

 

… می‌باشد. البته این لوله ها همچنان نسبت به لوله های فولادی برتری دارند.

 

580

 

 

                          لوله های پلی اتیلن آبرسانی

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی ۱ اینچی

 

لوله های پلی اتیلن ۱ اینچی کاربرد های متعددی در زمینه انتقال آب کشاورزی و شهری، انتقال فاضلاب، آبیاری اراضی کشاورزی و باغ و گلخانه ها و سیستم های آبیاری خطی دارد. از مزیت های آن می‌توان به اتصالات بدون نشتی، مقرون به صرفه بودن، وزن سبک، قابلیت نصب در عمق یا سطح خاک بدون نیاز به کمترین فضا اشاره کرد. این ویژگی ها باعث شده تا لوله ۱ اینچی بهترین انتخاب برای آبیاری کشت فصلی قرار بگیرد.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی ۲ اینچی

 

معمولا برای مصارف کشاورزی و آبیاری های مزارع از لوله های پلی اتیلن آبرسانی ۲ اینچی استفاده میشود. این لوله ها متری مطابق جدول استاندارد Inso 14427 ساخته شده اند و نقش مهمی در صنعت ایفا می‌کند، زیرا قابلیت تغییر فشار مختلف از ۵ تا ۳۲ بار را دارد.

 

لوله پلی اتیلن ۲ اینچی مزایای بسیاری دارد. برای مثال صد درصد با تمام اتصالات استاندارد سازگار هستند و نصب آسانی دارند.

 

برای بررسی انواع دیگر لوله های پلی اتیلن از جمله : لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن گازی و …. به سایت https://polyethylenebazar.com/ مراجعه بفرمایید

 


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =

دکمه بازگشت به بالا