دولت آیین‌نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک را ابلاغ کرد

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب و ابلاغ « آیین نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک» در هیات وزیران خبرداد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ حسن پسندیده ازتصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک» درهیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰، خبرداد و گفت: در مصوبه‌ای که توسط هیات وزیران به تصویب و ابلاغ شد، مقرر شد به موجب ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی بند (س) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، به منظور جبران خسارت‌های وارد شده به محیط زیست ناشی از حوادث و سوانح مواد خطرناک، تصادفات رانندگی مرتبط با حمل و نقل، انتقال و انتشار ناخواسته مواد مذکور، اخذ پوشش بیمه‌ای توسط حاملان و متصدیان مواد خطرناک الزامی است. 


وی در ادامه افزود: مقررات شرایط بیمه نامه ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ آئین نامه توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و اخذ نظر از دستگاه‌های ذی نفع تهیه و پس از تصویب در شورای عالی بیمه لازم الاجرا می‌شود. 


گفتنی است، براساس این مصوبه در حوادث منجر به انتشار آلودگی در محیط زیست، عامل ایجاد آلودگی باید کلیه هزینه‌های امحای مواد آلوده و پاکسازی منبع آلاینده محیط زیست را پرداخت کند.


 


انتهای پیام/

سفر وزیر بهداشت به ارومیه و بررسی وضعیت مصدومان زلزله خوی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا