واکنش حاج‌رضایی به حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا؛ فوتبال ایران از داخل اتاق‌ها و نشست‌ها به قهقرا می‌رود

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای‌گری اظهار داشت: اطلاعات جسته و گریخته‌ای در این خصوص دارم و آقایانی که در این مورد صحبت می‌کنند حرف‌های‌شان متناقض است. بعضی امیدوارانه از حل مشکل صحبت می‌کنند و گفته می‌شود که مسئله‌ای نیست و بعضی اشاره به این دارند که حذف پرسپولیس و استقلال جدی است و این اتفاق رخ می‌دهد. از قوانین مربوط به حرفه‌ای‌گری مطلع نیستم اما اینکه این دو تیم حذف شوند تبعاتش تنها شامل فوتبال داخلی ما نمی‌شود. اگر فراتر از قاره آسیا نرویم، در همین قاره کهن به زیان ما تمام می‌شود چرا که در رنکینگ جهانی تیم اول آسیا هستیم و بعد دو تیم مطرح‌مان حذف می‌شوند. خصوصا اینکه گفته شده هیچ تیم دیگری هم نمی‌تواند جایگزین شود.

وی تأکید کرد: دائما در حال محو شدن هستیم. نکته تأسف بار اینجاست که هیچ‌کسی به وضوح توضیح نمی‌دهد اگر این قضیه اتفاق افتاده آیا کسانی کوتاهی کردند یا از قوانین ناآگاه بودند یا دلیل دیگری وجود داشت. انگار کسانی که مرتکب اشتباه می‌شوند خیلی مصون هستند، شبیه همان قضیه ویلموتس. کسی سراغ آن ۸ نفری که قرارداد این مربی را امضا کردند نرفت و هیچ شفافیتی در کار دیده نشد. فوتبال ایران دارد به قهقهرا می‌رود نه درون زمین بلکه از اتاق‌ها و نشست‌ها و همفکری‌هایی که حاصلش حذف دو تیم مطرح فوتبال ایران از آسیاست. اگر این اتفاق رخ دهد واقعاً خیلی دردناک است.

حاج‌رضایی در واکنش به صحبت اخیر علی کفاشیان مبنی بر اینکه «AFC دوست ندارد شاگردهای ممتازش را حذف کند» یادآور شد: ابدا اینطور نیست که AFC در این زمینه کدخدامنشانه برخورد کند. آنجا قانون حاکم است، ما هم قوانینی داریم که من به همین قوانین ایراد دارم اما در ایران می‌توانیم قوانین را دور بزنیم و در آنجا چنین اتفاقی نمی‌افتد. آنجا برابر مقررات و قوانین حکم می‌کنند. من این تئوری که AFC با ما بد است را به هیچ وجه قبول ندارم. در AFC افرادی نشسته‌اند که به کارشان تسلط دارند و می‌دانند فوتبال ایران اگر در مسیر درست باشد، می‌تواند بهترین میزبان باشد. اگر داستان کرونا نباشد و اگر زیرساخت داشتیم آنها بزرگترین مسابقه را به ما می‌دادند به خاطر جمعیتی که به استادیوم‌های ما می‌آیند. این می‌توانست یک امتیاز برای AFC باشد به خاطر سیل مشتاقان فوتبال در ایران که ورزشگاه‌ها را پر می‌کنند. بدترین کار ممکن هم این است که اشتباه خودمان را نپذیریم و تلاش کنیم به جاهای دیگر منتسب کنیم.

دفاعیه مربی مس کرمان از درگیری با ساپینتو
هم اکنون بخوانید

مربی پیشین تیم ملی گفت: نزدیک به سه سال است که فعالیتم در فوتبال و رسانه کم شده، از این بابت خیلی ناراحت بودم چون فوتبال برای من یک عشق است و این عشق من را زنده نگه می‌دارد ولی الان تصور می‌کنم چقدر خوب است که من نیستم. هر روز ده‌ها خبر بد می‌شنوم، بعضی در سطح پایین و برخی بالاتر. هر مسابقه‌ای برگزار می‌شود از دلش صدها کلمه برای سوژه شدن و به حاشیه رفتن کار بیرون می‌آید. دائم بیانیه صادر می‌شود و عوامل فوتبال با هم درگیر می‌شوند و می‌بینیم یک تیمی را بازنده اعلام می‌کنند. این دیگر فوتبال نیست، باید اسم دیگری برای آن انتخاب کرد.

حاج‌رضایی در خصوص رأیی که در مورد بازیکن گابنی علیه گل گهر صادر و سه امتیاز به رقبای این تیم داده شد، عنوان کرد: قوانینی که منجر به صدور این حکم شده را من نمی‌دانم اما می‌خواهم بگویم قبل از اینکه بازیکنی از خارج به ایران بیاید و بازی کند، کار یکسری تشریفات دارد. رضایت باشگاه قبلی و مدارک لازم باید باشد تا ITC بازیکن صادر شود. یعنی باید در فدراسیون چیزهایی ثبت شود و مفهوم صدور کارت این است که شما آزادی که بازی کنی و این کارت را فدراسیون صادر می‌کند. بازیکن وقتی کارت دریافت کرد یعنی مشکلی برای بازی کردنش وجود ندارد. وقتی راهنمایی رانندگی به من گواهینامه می‌دهد یعنی اجازه نشستن پشت فرمان را دریافت کرده‌ام و نمی‌شود بعد از دو سه هفته بگویند این اجازه را نداری و اگر این کار را انجام دهند این وسط داستانی اتفاق افتاده است.

نایب قهرمانی تیم فوتبال بانوان در تورنمنت کافا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا