تبیین اهداف برگزاری اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت

به گزارش پایگاه خبری ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز برگزار شد.

در ابتدا مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان جملاتی در خصوص شهید و مقام شهدا اظهار داشت: دو سال است که برای این یادواره تلاش شده است. شناسایی این شهدا یک جریان دو ساله بود که مواردی را برای ما و استان‌ها مورد شناسایی قرار داد که قبلاً اطلاع نداشتند. یکی از شهدای شاخص در این حوزه، شهید ابراهیم هادی است که امروزه افراد زیر بر سر مزار او حاضر می‌شوند و راز و نیاز می‌کنند.

وی افزود: اقدامات متعددی در مسیر برگزاری این یادواره انجام شده و بر همین اساس قرار است این یادواره یکشنبه هفته آینده برگزار شود. ما قصد داریم از خانواده شهدا در این مراسم تجلیل کنیم. ضمن اینکه در ۲۳ استان این یادواره برگزار خواهد شد.

حمیدی درباره اهداف برگزاری این یادواره گفت: یکی از اهداف شناساندن شهدای تربیت بدنی و سلامت به همکاران کنونی و دانش‌آموزان است. باید سیره این شهدا بازگو و کتاب زندگینامه آنها مطرح شود. این جریان باید استمرار پیدا کند و به صورت ادواری باعث تبلیغ سیره شهدا و نام و یاد آنها شود. تاکنون ۷۳ شهید تربیت بدنی و سلامت مشخص شده‌اند و احتمال اینکه شهدای دیگری اضافه شود، امکان دارد. ضمن اینکه این شهدا مربوط به دبیران تربیت بدنی و مراقبان سلامت هستند.

در ادامه این نشست خبری مهدی جلیلی رئیس بسیج ورزشکاران نیز گفت: معرفی شهدای ورزشکار یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما وظیفه شناسایی آنها را بر عهده داریم. از میان این ۵ هزار شهید ورزشکار، تعداد ۷۳ شهید مربوط به حوزه تربیت بدنی و سلامت بودند.  شعار کنگره اول که هفته آینده برگزار می‌شود، «سلام بر قهرمانانی که مدالشان، پلاکشان شد» و شعار کنگره دوم «پهلوانان ماندگار» خواهد بود.

لیگ برتر فوتسال| صدرنشینی کراپ الوند و برد گیتی‌پسند در روز خداحافظی آقای گل + عکس
هم اکنون بخوانید

میرجلیلی درباره اهداف این یادواره گفت: یکی از اهداف این کار، متوجه به سیره فکری و عملی شهدا و اجرای آن در جامعه هستیم. همان روحیه جوانمردی که امروز در جامعه ورزش بر آن تاکید می‌شود، همان روحیه استکبار ستیزی است که در دوران جنگ وجود داشت. ما معتقدیم که باید توجه ویژه‌ای به این سیره شهدا کنیم تا بتوانیم آنها را به جامعه معرفی کنیم.

وی درباره منش شهید ابراهیم هادی گفت: برایش اخلاق و جوانمردی ملاک بود. خواهر ایشان می‌گفت که شهید هادی بدنش را در کشتی و ورزش باستانی ساخت تا به خدا خدمت کند. ان‌شاءالله بتوانیم شهدا را به خوبی و درستی به جامعه معرفی کنیم.

همچنین رحمان‌زاده معاون بسیج فرهنگیان سازمان بسیج عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، معرفی این شهدا به عنوان الگو برای دانش‌آموزان، ترویج گفتمان ایثار و شهادت در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.

اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت قرار است ساعت ۱۰ روز یکشنبه هفته آینده در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا