بهترین دمنوش‌ها برای فصل پاییز و زمستان


حتما شما نیز می دانید که دمنوش های مختلف چقدر برای سلامتی مفید هستند. انواع این دمنوش های گیاهی را می توان در فصول مختلف سال استفاده کرد. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی انواع دمنوش برای فصل پاییز و دمنوش برای فصل زمستان می پردازیم.


معرفی انواع دمنوش برای فصل پاییز


شب های سرد و روز های خشک پاییز سبب می شوند که افراد دچار مشکلات ریوی، عطسه و سرفه و گرفتگی های بینی و یا خشکی بینی شوند. به همین دلیل استفاده از انواع دمنوش های گیاهی برای فصل پاییز ضروری به نظر می رسد.


دمنوش میخک


این دمنوش یکی از بهترین نوشیدنی های فصل پاییز می باشد. این دمنوش با خواص آنتی اکسیدانی قوی که دارد می تواند، سبب از بین بردن خلط های گلو و گرفتگی های بینی در فصل پاییز شود.این دمنوش دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچ زیادی نیز می باشد و می تواند به رفع بیماری های عفونی بپردازد.


دمنوش زنجبیل


این دمنوش گیاهی نیز می تواند در فصل پاییز، سبب گرم شدن عضلات بدن و تسکین دهنده اختلالات ایجاد شده در دستگاه گوارشی شود.این منبع غنی از آنتی اکسیدان می تواند دردها و التهابات موجود در مفاصل را از بین ببرد و به تقویت سیستم ایمنی بدن در این فصل سرد و خشک بپردازد.


دمنوش اسطوخدوس


این دمنوش نیز یکی دیگر از نوشیدنی های گرم این فصل است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن بپردازد و سبب ایجاد آرامش در افراد مضطرب می شود.


دمنوش آویشن


آویشن یکی از گیاهان محبوب در فصول سرد سال می باشد. دمنوش این گیاه می تواند به افرادی که مبتلا به سرماخوردگی شده اند، کمک کند و ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا را از بدن آنها خارج کند.این دمنوش می تواند به تسکین دردهای عضلانی، کم کردن سرفه، عطسه و بهبود تنگی نفس در این فصل کمک کند.

سرگذشت نرخ دلار در تیر ۱۴۰۰ 
هم اکنون بخوانید


دمنوش نعنا


دمنوش نعناع


این دمنوش نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی های فصل پاییز می باشد که به خوبی دردهای موجود در گلو و خشکی بینی را رفع می کند و در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بالا رفتن تب، به کمک افراد بیاید.


معرفی انواع دمنوش برای فصل زمستان


شب ها و روزهای سرد زمستان بدن افراد را با تغییرات ناگهانی زیادی روبرو می کند و حتی هضم انواع غذاها را برای آنها مشکل می کند؛ به همین دلیل استفاده از دمنوش برای فصل زمستان ضروری به نظر می رسد و افراد بهتر است شب های طولانی و سرد زمستان را با استفاده از نوشیدنی های مناسب و آرامش بخش سپری کنند.


دمنوش گزنه و بابونه


یکی از بهترین دمنوش های فصل زمستان این دمنوش مخلوط می باشد. این دمنوش ضمن برطرف کردن بیماری سرماخوردگی و تسکین دردهای این بیماری در افراد می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین رفع بدخوابی های شبانه در شب های دراز زمستان بپردازد.


دمنوش دارچین


دارچین یکی از ادویه های گرم می باشد و دمنوش این ادویه می تواند گزینه خوبی برای فصل زمستان باشد. در فصل زمستان خیلی از افراد فکر می کنند بدن آنها ضعیف شده است، این افراد می توانند با استفاده از این دمنوش به تقویت سیستم ایمنی بدن خود بپردازند و از خاصیت تب بر بودن این نوشیدنی بهره ببرند.


دمنوش پونه


یکی دیگر از انواع نوشیدنی های فصل زمستان، دمنوش پونه می باشد. این دمنوش می تواند به رفع دردهای بیماری سرماخوردگی، تسکین دردهای گلو، بهبود مشکلات گوارشی و … بپردازد.

فعلا برنامه ای برای صادرات بنزین نداریم/ سهمیه بندی تغییر نمی کند
هم اکنون بخوانید


قابل ذکر است که افراد برای تهیه انواع دمنوش های گیاهی بهتر است آنها را با یکدیگر مخلوط نکنند. افراد برای تهیه این دمنوش ها باید از حرارت غیر مستقیم استفاده کنند و آنها را دم کنند. البته برخی از دمنوش ها نیاز به جوشیدن دارند، تا بتوان از خواص دارویی آنها استفاده کرد.


در این میان برخی از دمنوش ها دارای مزه ای تلخ می باشند و افراد بهتر است آنها را با کمی عسل مخلوط و سپس میل کنند.گفتنی است هر چه که دمنوش با دمای بیشتری بجوشد خواص دارویی آن نیز بیشتر می شود.


image_1639999575


معرفی انواع دمنوش برای فصل پاییز و دمنوش برای فصل زمستان برادران حسینی


انواع دمنوش برادران حسینی را می توان جزء بهترین دمنوش های موجود در کشور دانست، دمنوش هایی که از گیاهان مرغوبی تولید شده اند و می توانند برای فصل های سرد سال مناسب باشند و تسکین دهنده بسیاری از دردهای بیماران باشند.


به طور کلی انواع دمنوش های گیاهی موجود در این فروشگاه دارای خواصی همچون تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، تسکین دهنده دردهای مختلف بدن، آرامش بخش، بهبود عملکرد دستگاه گوارشی، سلامتی پوست و … می باشند.


کلام آخر


در این مطلب درباره دمنوش برای فصل پاییز و دمنوش برای فصل زمستان صحبت کردیم. خواص آنها به شما کمک می کند تا این فصول از سال را به سلامتی سپری کنید. امیدواریم خواندن این مطالب برای شما مفید واقع شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا