باید به هنرمندان جهت بدهیم/ لزوم تعریف چارچوب دقیق‌ برای ارائه آثار با کیفیت

عضو هیات انتخاب و داوری سومین جایزه سال «استیکر» با اشاره به کیفیت پایین آثار این دوره گفت که برای سال‌های بعد باید چارچوب مشخصی برای جشنواره ارائه و با هنرمندان به طور واضح صحبت کنیم.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، امیرحسین ایماغیان (عضو هیات انتخاب و داوری) سومین جایزه سال «استیکر» درباره کیفیت آثار شرکت‌کنندگان این دوره گفت: فکر می‌کنم انتظارمان از آثار ارسالی این دوره برآورده نشد، زیرا فکر می‌کردیم باتوجه به اینکه در دو دوره قبل آثار بهتری داشتیم و این دوره هم آموزش‌های بیشتری ارائه شده بود، براین اساس، کلیت آثار بهتر باشد.

 

او ادامه داد: البته نمی‌توانم بگویم کیفیت آثار این دوره بسیار ضعیف بود اما توقعی که داشتیم را برآورده نکردند.

 

این هنرمند درباره اضافه شدن بخش‌های ویژه به سومین دوره این جشنواره که توسط پیام‌رسان آیگپ برگزار می‌شود، توضیح داد: تصمیم ما بر این بود که با اضافه کردن موضوعات مشخص کمی به هنرمندان جهت بدهیم اما واقعیت این بود که فکر می‌کنم هنرمندان به درستی این موضوعات را درک نکرده بودند.

 

او افزود: به طور مثال وقتی قرار است راجع به یک موضوع خاص مانند چهره‌های سینما و فرهنگ ایران استیکر طراحی کنیم، مساله کاملا واضح است. مگر چند نفر چهره شاخص در ادبیات و سینمای ایران داریم؟ یا در موضوع ایران فرهنگی شاخصه‌های مشخصی وجود دارد که زبان فارسی هم یکی از آن‌هاست، اما هنرمندان نگاه محدودی داشتند و سراغ موضوعات تکراری رفتند. مانند طراحی فرهنگ اقوام ایران که موضوع تکراری بود. در حالی که می‌شد کمی عمیق‌تر به مساله نگاه کرد که شاید یکی از دلایل حاصل نشدن نتیجه مطلوب این است که هنرمندان معمولا دقیقه نودی عمل می‌کنند.

برگزاری اولین کنسرت آنلاین ایل قشقایی در شیراز
هم اکنون بخوانید

 

عضو هیات انتخاب و داوری جایزه سال استیکر در ادامه پیشنهاد کرد: اگر سال آینده چارچوب دقیق‌تری برای آثار ارائه کنیم، شرایط بهتر می‌شود. مضاف بر اینکه ما باید قبل از انجام هر کاری هنرمندان را توجیه کنیم که فضای طراحی استیکر با تصویرسازی و کارتون کمی متفاوت است. استیکر جزئیات کم‌تری دارد، اما احساسات بیشتری را منتقل می‌کند و باید احساس را به صورت مستقل بیان کند. در نتیجه سال‌های آینده باید هم چارچوبی به صورت مشخص نوشته شود و هم با هنرمندان این حوزه گفتگوی مستقیم و واضحی داشته باشیم.

 

ایماغیان در پایان با اشاره به اینکه استیکر با زندگی روزمره مردم سروکار دارد، خاطرنشان کرد: به نظر من یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که می‌توان به آن پرداخت، جشنواره استیکر است، زیرا استیکر با زندگی روزمره مردم طرف است و از این طریق می‌توان بسیاری حرف‌ها، ایده‌ها و احساسات را با مردم عنوان کرد. جدا از اینکه هنر در زندگی همه ما وجود دارد، اما استیکر باتوجه به نحوه استفاده آن، بسیار با زندگی ما در ارتباط است. فکر می‌کنم این جشنواره در سال‌های آینده به بلوغی نسبی می‌رسد و جایگاه خود را پیدا می‌کند. همچنین هنرمندان هم بیشتر این مقوله و طراحی استیکر را درک می‌کنند.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا