جزییات بازبینی «قاتل و وحشی» در جشنواره ۳۸


جزییات بازبینی «قاتل و وحشی» در جشنواره ۳۸

دبیرخانه جشنواره فجر صورت صورتجلسه بازبینی فیلم «قاتل و وحشی» در دوره ۳۸ را منتشر کرد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، پیرو فضاسازی‌های اخیر رسانه‌ای پیرامون فیلم «قاتل و وحشی»، اخیرا همایون اسعدیان، عضو هیأت انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره فیلم فجر، در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله با دستور دبیر وقت جشنواره بازبینی نشده است.

به گفته او: «هیچ برگه یا نوشته‌ای برای ارزیابی درباره این فیلم امضا نشد. چون به دستور دبیر جشنواره هیچ گونه بررسی درباره فیلم «قاتل و وحشی» صورت نگرفت و اگر بازبینی شده بود ما حتما مثل بقیه فیلم‌ها باید به آن نمره می‌دادیم. هیچ سند مکتوبی مبنی بر ارزیابی و نمره‌دهی به فیلم قاتل و وحشی با نام و امضای اعضای هیات انتخاب دوره سی‌وهشتم فیلم فجر وجود خارجی ندارد. »

صورتجلسه بازبینی فیلم «قاتل و وحشی» به امضای محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی (هفت  عضو هیأت ‌انتخاب دوره سی‌ و هشتم جشنواره) در زیر قابل دسترسی است. 

38-selection

بر اساس اسناد دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، در سال ۱۳۹۸ نسخه‌ای از فیلم «قاتل و وحشی» به مدت ۱۵۶ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارائه شده که در سه دقیقه پایانی این نسخه، کارگردان رو به دوربین، نماهای پایانی فیلم را شرح می‌دهد. تمامی اعضای هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این نسخه را مورد بازبینی قرار داده و صورتجلسه بازبینی را امضا کرده‌اند. 

بر اساس اطلاعات دبیرخانه جشنواره فجر، سال ۱۳۹۸ فیلم قاتل و وحشی به طور کامل بازبینی شد اما به خاطر مشکلاتی که در مالکیت داشت، با تصمیم دبیر وقت جشنواره کنار گذاشته شد. این فیلم در سال ۱۳۹۹ نیز برای شرکت در جشنواره فجر ثبت نام کرده بود که به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد. 

سوژه‌هایی مهم که از کنارشان به راحتی عبور می‌کنیم+آثار منتخب گاردین
هم اکنون بخوانید

شایان ذکر است نمایش هر فیلمی در سالن‌ها و مکان‌های عمومی مستلزم دریافت پروانه یا مجوز نمایش است و نمایش در جشنواره نیز مستثنی از این امر نیست. بنابر این کلیه فیلم‌هایی که در جشنواره به نمایش در می‌آیند لازم است از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز نمایش دریافت کنند. 

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ضمن احترام به تلاش سترگ همه هنرمندان و سینماگران کشور، بر لزوم پایبندی به قانون و رعایت آئین‌نامه جشنواره، تأکید می‌کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 15 =

دکمه بازگشت به بالا