آماده همکاری بدون جهت‌گیری سیاسی هستیم/ اختلاف فاحش میان احکام حقوقی کادر درمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت وجود دارد


آماده همکاری بدون جهت‌گیری سیاسی هستیم/ اختلاف فاحش میان احکام حقوقی کادر درمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت وجود دارد


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، اعضای کمیته صنفی جامعه پزشکی تامین اجتماعی طی نامه‌ای خطاب به میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آمادگی خود را برای همکاری بدون درنظر گرفتن جهت‌گیری های سیاسی، اعلام کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است؛

جناب آقای دکتر میرهاشم موسوی  

مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی

باسلام و احترام

همانگونه که مستحضرید سازمان تامین اجتماعی اولین، بزرگترین و قدیمی ترین سازمان رفاهی و اجتماعی کشور با پوشش بیمه ای بیش از ۴۹ میلیون نفر در ۳ بخش بیمه ای درمانی و  …. با گردش مالی معادل چند وزارتخانه می باشد، در بخش درمان که حوزه تخصصی ما جامعه پزشکی، اعم از صنف و ستاد میباشد به جرات می توان گفت پاشنه آشیل حوزه درمان کشور در نظارت و هزینه کرد منطقی در خرید راهبردی و جلب رضایتمندی مخاطب عظیم کارگری و کارفرمایی، درمان مستقیم مدیریت های ستادی و صنف می باشد. لذا در سنوات گذشته علیرغم نوسانات مدیریتی آنجا که رویکرد تخصصی غیر سیاسی و سلیقه ای اعمال شده کارهای بزرگی مثل نهضت IT و حذف دفترچه درمان مستقیم به علاوه تغییرات ساختاری و کیفی فراوان انجام شده است.

لذا از باب وظیفه ملی و دینی همه اعضا و دوستان دیگری که در کنار ما به عنوان همفکر و دغدغه مند این مرز و بوم هستند که به دور از تمایلات سیاسی و غیر تخصصی آماده ارائه نظرات و همکاری بوده و پیشنهاد می کنیم با توجه به حضور قشر فرهیخته جامعه پزشکی با نگاههای مختلف سیاسی و در عین حال متخصص درون سازمانی بهتر است در مسئولیت های مختلف از این عزیزان استفاده شود چون در این برهه از زمان و با ابرچالش های موجود وقت آزمون و خطا نیست. ما بر اساس تمایل تیم مدیریتی شما و وزارت متبوع مثل همه تشکل های صنفی دیگر خانواده بزرگ تامین اجتماعی آماده و منتظر هم اندیشی هستیم و بر اساس شعار دولت جناب آقای رئیسی نیاز به همفکری مردمی و استفاده از نخبگان که یک گروه آن هم جامعه پزشکی که حائز رتبه های برتر کشوری بوده و هستند در این موقعیت ضروری است.

نشست مجازی بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد
هم اکنون بخوانید

در ادامه بعرض می رساند در یک سال اخیر با توجه به همه گیری بیماری کووید و ایثارگری کادر درمان با افزایش فوق العاده ویژه و همچنین فوق العاده خاص که به کادر درمان وزارت بهداشت انجام گرفت ولی در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی این افزایش اتفاق نیفتاد، فلذا اختلاف فاحشی بین احکام حقوقی پرسنل درمانی سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت ایجاد شده است و علیرغم تلاشها و پیگیریهای کادر درمان تاکنون به نتیجه نرسیده است، بدینوسیله ایثارگران بخش درمان سازمان تامین اجتماعی که مسئولیت و زحمات بخش درمان کووید کشور را در دو سال اخیر بدوش داشته است، انتظار اهتمام مدیران سازمان به حل این موضوع مهم را دارند.

در پایان موضوع تبدیل وضعیت و استخدام پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان که کمتر یا بالای شش سال سابقه خدمت در مراکز درمانی و ملکی سازمان را داشته اند، تلاشهایی صورت گرفته است و بخشی از آن انجام پذیرفته است و بخشی از آن معطل مانده است. فلذا تقاضا داریم با حمایت جنابعالی و پیگیری های مجدانه مسئولین اداری سازمان جذب این عزیزان انجام شود.

ومن الله توفیق

کمیته صنفی جامعه پزشکی تامین اجتماعی


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا