پیشنهاد ایران به کشورهای اسلامی، تشکیل صندوق حمایت از مردم افغانستان است/ توضیح درباره دلیل خالی بودن کرسی افغانستان در OIC


پیشنهاد ایران به کشورهای اسلامی، تشکیل صندوق حمایت از مردم افغانستان است/ توضیح درباره دلیل خالی بودن کرسی افغانستان در OIC

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مهم‌ترین پیشنهاد ایران این است که یک صندوقی نزد سازمان همکاری اسلامی تشکیل و همه کشورهای اسلامی در حمایت از مردم افغانستان سهیم شوند.


به گزارش پایگاه خبری اعزامی اعتماد نو به نقل از ایلنا، حسین امیرعبداللهیان پس از پایان نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در نشست امروز چند پیشنهاد را ارائه داد. مهم‌ترین پیشنهاد ایران این است که یک صندوقی نزد سازمان همکاری اسلامی تشکیل و همه کشورهای اسلامی در حمایت از مردم افغانستان و ارسال کمک‌های انساندوستانه به این کشور سهیم شوند. 

وی افزود: در قطعنامه پایانی این موضوع به عنوان یک ابتکار عمل OIC قرار است مورد تایید و تصویب کشورها قرار بگیرد در عین حال مساله تشکل حکومت فراگیر در افغانستان در متن سخنرانی مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: در عین حال وزیر خارجه هیات حاکمه موقت افغانستان در حاشیه کنفرانس فعلی در اسلام آباد حضور دارد ولی چون نمی‌تواند دولت فراگیر را در افغانستان نمایندگی کند عملا کرسی افغانستان در OIC خالی بود و فقط پرچم افغانستان در اینجا نصب شده بود.

وی گفت: من در سخنرانی خودم ابراز امیدواری کردم که در آینده نزدیک دولت فراگیر و شامل در افغانستان تشکیل شود تا نماینده این دولت فراگیر بتواند در OIC حضور پیدا کند. دیدار با دبیرکل و دیدار خوبی که با عمران خان داشتیم از دیدارهای سازنده ما بود در ادامه هم با یکی از مقام‌های ارشد پاکستان هم دیدار خواهم داشت.

 


انتهای پیام/

نامه امیرعبداللهیان به گوترش، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای مسلمان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا