آمریکا چند شرکت را به بهانه نقض تحریم‌های ایران، در فهرست سیاه قرار داد


آمریکا چند شرکت را به بهانه نقض تحریم‌های ایران، در فهرست سیاه قرار داد

وزارت بازرگانی آمریکا امروز -پنج‌شنبه- چند شرکت مستقر در چین، گرجستان، مالزی و ترکیه را به اتهام اقدام برای فروش اقلام مورد استفاده در اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای و موشکی ایران به شرکت‌های تحت تحریم واشنگتن، تحریم کرد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، وزارت بازرگانی آمریکا امروز -پنج‌شنبه- چند شرکت مستقر در چین، گرجستان، مالزی و ترکیه را به اتهام اقدام برای فروش اقلام مورد استفاده در اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای و موشکی ایران به شرکت‌های تحت تحریم واشنگتن، تحریم کرد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای از چند شرکت‌ چینی نیز نام می‌برد و آن‌ها را به توسعه فناوری‌هایی متهم کرده است که حکومت چین آن را در سرکوب اقلیت‌های قومی از جمله اویغورها به کار می‌برد.

در این بیانیه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس آمده است: «آمریکا همچنان با تمام قوا در برابر تلاش‌های چین و ایران برای تبدیل لوازمی که می‌تواند به پیشرفت بشریت کمک کند، به اقلامی که ثبات و امنیت جهانی را تهدید می‌کند، می‌ایستد».

وزارت بازرگانی آمریکا بر این اساس شرکت‌های ویولیت الکترونیک، کامتل تکنولوژی و اچ‌اس‌جی الکترونیک را به فهرست سیاه خود اضافه و تاکید کرده است که این شرکت‌های چینی دست به اقداماتی بر خلاف امنیت ملی و منافع ایالات متحده زده‌اند.

 


انتهای پیام/

دستورکار جلسات علنی مجلس؛ از انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان تا سؤال از وزیر ورزش
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا