دشمن آنچه در میدان کسب نکرد را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کند/ تاکید بر لزوم حمایت از بخش‌های خصوصی ایران و سوریه


دشمن آنچه در میدان کسب نکرد را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کند/ تاکید بر لزوم حمایت از بخش‌های خصوصی ایران و سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش های خصوصی برای ارتقای همکاری اقتصادی بین ایران و سوریه گفت: امروز مهم ترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین دو کشور است و دلیل روشن آن هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می کنند و بر همین اساس باید تلاش کنیم در عرصه های اقتصادی و سیاسی موفقیت در میدان را کسب کنیم.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، عصر امروز (دوشنبه، ۱۵ آذرماه) در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، گفت: سفر به کشور سوریه سفر مهمی بود که در ذهن من باقی مانده است. در این جا نیز درخواست می کنم که سلام من را به رئیس جمهور و رئیس مجلس سوریه برسانید.

وی افزود: در خصوص مسائلی که در کشور سوریه مورد توافق قرار گرفت چند جلسه مهم تشکیل دادیم و بیشتر بر مسائلی همچون تسهیل فعالیت بخش های خصوصی دو کشور، فعال تر شدن اتاق های بازرگانی و کمک به توسعه تولیدات صنعتی و کشاورزی متمرکز شدیم.

وی با بیان این که امروز مهم ترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین ایران و سوریه است تصریح کرد: دلیل روشن این مسئله هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می کنند و بر همین اساس باید تلاش کنیم در عرصه های اقتصادی و سیاسی موفقیت میدان را کسب کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک کمیسیون مشترک با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی در سوریه حاضر می شود، ادامه داد: در کنار مباحث اقتصادی و سیاسی، نا امنی های موجود را باید با گفت وگوهای سوری-سوری به نتیجه برسانید و ایران و برای نقش آفرینی از طریق فرایند آستانه آماده همکاری است. 

رئیس قوه قضائیه از مجتمع قضائی عدالت بازدید کرد
هم اکنون بخوانید

فیصل مقداد: ایران کانون امیدبخشی برای کشورهای منطقه در جهت حفظ استقلال، آزادی و حاکمیت است

در ادامه این نشست فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، گفت: امکان ندارد مسئولان و ملت سوریه سفر رئیس مجلس ایران را فراموش کنند، این سفر نمود حقیقی و تعبیر عمیق از علاقه ملت ایران به ملت و مجلس سوریه بود که شما به نمایندگی از ملت ایران آن را ابراز کردید.

وی با اشاره به اینکه خوشحالم که امروز در خانه ملت و پایگاه دموکراسی در ایران هستم که نقطه و کانون امید بخشی برای ملت‌های منطقه است تا همواره استقلال، آزادی و حاکمیت خود را حفظ کنیم، ادامه داد: سلام های پر مهر رئیس جمهور بشار اسد و همین طور رئیس مجلس سوریه را تقدیم شما می کنم. 

وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه از صمیم قلب به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد دارم، عنوان کرد: این دیپلماسی در سایه حضور فعال نمایندگان پارلمان های ایران و سوریه در محافل بین المللی رنگ و بوی بهتری به خود گرفته است، چنین اجلاس ها و محافلی که نمایندگان ایران و سوریه در آن شرکت می کنند فرصتی فراهم می سازد تا تبادل تجربیات کنیم و دشمنان، دستاوردها و پیشرفت های ما را مشاهده کنند.

وزیر امور خارجه سوریه، تصریح کرد: دستاوردهای بزرگی به برکت جان فشانی های ارتش سوریه و خون شهدایی مانند شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای حزب الله و دیگرانی که در ایران، سوریه و لبنان جان فشانی کرده اند، محقق شده است اما به رغم همه این پیروزی‌ها، جنگ ما با تروریست ها هنوز تمام نشده است.

بالای ۸۵ درصد کارکنان پروازی و فنی ما جوان هستند
هم اکنون بخوانید

وی همچنین بر تلاش سوریه برای پایان دادن به اشغال برخی مناطق شمال غربی این کشور تاکید کرد و گفت: اشغال گری های آمریکا در شمال شرق و جنوب سوریه نیز خطرناک  است و باید پایان پیدا کند، آن ها همچنین از طریق جنگ نرم و به کمک ابزارهای خود در منطقه و سازمان های غیردولتی وابسته به آن ها، ابزارهای اقتصادی و خریدن افراد تلاش می کنند سلطه و استعمار را بر کشورهای ما تحمیل کنند . 

وی افزود: آمریکایی ها بعد از شکست در به کارگیری تروریسم، دخالت مستقیم در کشورها و ایجاد پایگاه های نظامی، مجبور به خروج از بخش هایی از منطقه شدند و به شیوه های دیگری برای تحقق اهداف خود متوسل شده اند.

فیصل مقداد با اشاره به اینکه تحریم های ضد انسانی آمریکا که علیه ایران، سوریه و کشورهای دیگر اعمال می شود با هدف به زانو در آوردن ما هستند و قصد دارند آن چیزی که نتوانسته اند با شیوه های نظامی به دست آورند را  با تحریم ها محقق کنند، افزود: از ایستادگی مردم ایران در کنار مردم سوریه تشکر می کنم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا