دولت بازآفرینی امید و اعتماد از دست رفته در جامعه را وظیفه خود می‌داند


دولت بازآفرینی امید و اعتماد از دست رفته در جامعه را وظیفه خود می‌داند

رئیس جمهور با اشاره به شرایط کرونایی، وضعیت اقتصادی و خزانه در هنگام تحویل دولت، افزود: از همه مهم‌تر آسیبی بود که به امید و اعتماد مردم وارد شده بود و از وظایف دولت بازآفرینی این امید و اعتماد بود.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در سومین گفتگوی تلویزیونی با مردم در آستانه یکصدمین روز فعالیت دولت سیزدهم در پاسخ به این سوال که خود شما به عنوان شهروند جمهوری اسلامی ایران به عملکرد یکصد روزه دولت چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: نمره را باید مردم عزیزمان بدهند. داوری و قضاوت مردم در این رابطه منصفانه و عادلانه است.

دولت بازآفرینی اعتماد از دست رفته در جامعه را وظیفه خود می‌داند

 رئیسی افزود: مردم هم از شرایطی که دولت تحویل شد و هم از گذر زمان خوب مطلع و آگاهند. مردم هم شرایط کرونایی که کشور با آن مواجه هست و بود و هم از شرایط اقتصادی و مالی و وضعیت خزانه و وضعیت کالاهای اساسی مطلع بودند. از همه مهم‌تر، امید و اعتماد مردم آسیب دیده بود و این از وظایف دولت بود که این امید و اعتماد را بازآفرینی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف و مسائل پیش روی دولت صیانت از جان مردم بود، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت مسأله تامین واکسن و تامین شرایطی بود تا با مردم در برابر مشکلات معیشتی همراهی و نسبت به گره‌گشایی‌ها گام بردارد. در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری اعلام کردم که از بین مسایل پیش‌روی دولت، اولین مسأله، موضوع کرونا و ضرورت واکسیناسیون عمومی است.

تایید عبور ایران از مرز غنی‌سازی ۳.۶۷ از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
هم اکنون بخوانید

 رئیسی با بیان اینکه هم شما و هم مردم عزیز به یاد دارید که در آن روزها، روزانه حدود ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند، تصریح کرد: عزیزان بسیاری را از دست دادیم؛ این از مسائلی بود که هم برای ما و هم برای مردم تبدیل به غصه شده بود که چرا کار جدی‌تر انجام نمی‌شود. پاسخی که آن روزها می‌شنیدیم یا در ارتباط با مشکلات تخصیص ارز بود یا اینکه عنوان می‌شد کشورها به دلیل مشکلات تحریم به ما واکسن نمی‌دهند.

واکسیناسیون عمومی را از اولویت‌های دولت قرار دادیم 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از بیش از ۳۰ میلیون واکسن خریداری شده ۵ میلیون واکسن بیشتر تحویل نشده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط مساله واکسیناسیون عمومی را اولویت‌های دولت قرار دادیم و امروز خدا را شاکریم که هم آمار ابتلا و هم آمار فوتی‌ها کاهش جدی پیدا کرده است. باید در این رابطه اول خدا را شاکر باشیم و بعد هم از مردم عزیزمان که خوب مساعدت کردند و بعد هم از کادر بهداشت و درمان که در کشور خوب کار کردند سپاسگزاری کنیم.

 رئیسی گفت: امروز در صدمین روز دولت باید اعلام کنم که بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. دوز اول و دوم و الان بعضی‌ها دوز سوم را می‌زنند. باز هم باید اقداماتی کنیم که از جان مردم صیانت شود. به مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که شرایط فراهم شده که مدارس و دانشگاه‌ها را بازگشایی کنیم، شرایط بازگشایی فضای کسب و کارها آماده شده و فعالیت بیش از صد هزار کسب و کار تعطیل شده دو مرتبه آغاز شد، اما حتماً همه باید مراعات کنند، چون ممکن است باز موج دیگری در پیش داشته باشیم. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای همه ضرورت دارد.

چگونگی بازگشت آمریکا به برجام
هم اکنون بخوانید


خبر در حال تکمیل می باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

دکمه بازگشت به بالا