بازدید سرزده دادستان تهران از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک


بازدید سرزده دادستان تهران از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک

دادستان تهران ظهر امروز(یکشنبه) ۳۰ آبان ماه به مدت چهار ساعت از دادسرای ناحیه یک بازدید کرد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در ادامه بازدیدهای میدانی دادستان تهران  از دادسراها به منظور ارزیابی عملکرد و گفتگوی چهره‌به‌چهره با قضات و  کارکنان و مراجعه‌کنندگان واحدهای قضایی،  علی القاصی در  بازدید ۴ ساعته از دادسرای ناحیه یک ، علاوه بر گفتگو با برخی از مراجعه‌کنندگان و بررسی مسائل آنها، با سرکشی از شعب مختلف دادیاری، بازپرسی، اجرای احکام و واحد ارجاع، شعب حل اختلاف مستقر در دادسرا و دفاتر شعب، بایگانی ها و بخش های اداری دادسرا، وضعیت رسیدگی ها به ویژه اوقات رسیدگی و  تصمیمات و دستورات قضایی صادر شده را بررسی و روند رسیدگی به پرونده ها را مورد نظارت و ارزیابی قرار داد.

القاصی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات اساسی برای کاهش اطاله دادرسی بیان کرد: برای تحقق این امر باید بر روی پرونده ها، نظارت و اشراف کافی داشت از این رو ضروری است که پاسخ استعلامات، جلب و یا هر روند قانونی دیگر به طور مستمر پیگیری شود.

وی خواستار تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و قدیمی شد و تاکید کرد: باید با یک کار و تلاش جهادی آمار اینگونه پرونده‌ها را با مدیریت زمان کاهش داد.

دادستان تهران با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌هایی که در فرآیندهای استعلامات برای پرونده‌های قضائی وجود دارد، بر ضرورت تعیین یک زمان محدود برای اعلام نظر کارشناسان و پاسخگویی به استعلامات تاکید کرد و خواستار پیگیری مدام قضات برای پاسخگویی استعلامات از سوی دستگاه‌های ذی ربط شد.

همدردی سفیر ایران با دولت و ملت ترکیه در پی زلزله اخیر
هم اکنون بخوانید

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برخورد قاطع با مرتکبین جرایم سرقت نیز گفت: جرم سرقت تبعات و آسیب های زیادی را برای مالباختگان به همراه دارد به همین دلیل برخورد با مرتکبیان آن از جمله سارقان به عنف و … باید جدی و بدون اغماض باشد زیرا این جرم بیشترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است.

القاصی همچنین بر تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت مردم، رعایت موازین قانونی و حفظ حقوق شاکی و متهم در رسیدگی‌های قضایی تاکید کرد و گفت: رسالت دستگاه قضایی پاسخگویی به موقع و جلب رضایت‌مندی مردم در رسیدگی‌های قضایی است.

دادستان تهران در این بازدید همچنین از تلاش‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌های قدیمی تشکر کرد و گفت: با تلاشی که همکاران دادسرا طی ماه های گذشته متحمل شدند وضعیت رسیدگی ها مناسب است و با کاهش موجودی پرونده‌های مسن و قدیمی، رسیدگی در بسیاری از شعب به روز شده و لازم است روند موجود حفظ شود.

دادسرای ناحیه یک تهران که در منطقه یک تهران واقع شده، دارای ۸ شعبه بازپرسی، ۶ شعبه دادیاری تحقیق، ۴ شعبه اجرای احکام و سایر واحدها می ‌اشد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا