اینکه چه طرح و لایحه‌ای در اولویت باشد، از مجلس آغاز می‌شود/ نسبت به مصوبه خودرویی مجلس اشکال نداشتیم، ابهان داشتیم


اینکه چه طرح و لایحه‌ای در اولویت باشد، از مجلس آغاز می‌شود/ نسبت به مصوبه خودرویی مجلس اشکال نداشتیم، ابهان داشتیم

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص مصوبه خودرویی مجلس گفت: ما نسبت به مصوبه مجلس اشکال نداشتیم بلکه ابهام داشتیم و ابهامات را با نمایندگان در میان گذاشتیم.


به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، هادی طحان نظیف در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش آخرین مصوبات شورای نگهبان، در خصوص تعامل شورای نگهبان و مجلس در خصوص دغدغه‌های مردم و زمان بردن آنها، اظهار کرد: وظایف شورای نگهبان مشخص است و ما ابتکار قانونگذاری نداریم یعنی موضوع از مجلس شروع می‌شود. ما تنها نهادی هستیم که نسبت به اظهارنظرمان زمان داریم و طبق قانون اساسی اگر این زمان بگذرد و شورای نگهبان اظهارنظر نکند، موضوع به قانون تبدیل خواهد شد. بحث در‌ کمیسیون‌‌های مجلس زمان‌بر است. اینکه چه چیزی در اولویت باشد، از مجلس آغاز می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص طرح جوانی جمعیت نیز گفت: این طرح چندبار در تردد بین مجلس و شورای نگهبان بود و سوال روی سامانه شورای نگهبان است. حتی استدلال‌های ما را نیز می‌توانید در آن سامانه مشاهده کنید. در این فرایند یک ساله این رفت‌و آمدها به مرور ابهامات شورای نگهبان را کم کرد. یکی از طرح‌هایی که جلسات کارشناسی متعددی در شورای نگهبان برای آن تشکیل شد، طرح جوانی جمعیت بود.

وی در خصوص مصوبه خودرویی مجلس و تقاضای قالیباف برای تایید آن، گفت: مصوبه‌ای را ما هنوز از مجلس دریافت نکردیم. دغدغه‌های مجلس برای ما محترم است. ما نیز معتقدیم که وضعیت خودرو باید ساماندهی شود. نسبت به بحث واردات خودرو ورود کارشناسی نداشتیم. ما نسبت به مصوبه مجلس اشکال نداشتیم بلکه ابهام داشتیم و ابهامات را با نمایندگان در میان گذاشتیم.

ادعاهای بی‌اساس سخنگوی پنتاگون علیه ایران
هم اکنون بخوانید

ادامه دارد…


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا