جمعی از سردفتران و دفتریاران مقابل دادگستری تجمع کردند


جمعی از سردفتران و دفتریاران مقابل دادگستری تجمع کردند

جمعی از سردفتران و دفتریاران در اعتراض به مصوباتی که علیه این صنف مطرح می‌شود، مقابل دادگستری تجمع کردند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، جمعی از سردفتران و دفتریاران در اعتراض به مصوباتی که علیه این صنف صورت می‌گیرد، مقابل دادگستری تجمع کرده و خواستار برگزاری جلسه تخصصی با مسئولان عالی قوه قضاییه شدند.

در این تجمع علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تهران با اشاره به اینکه باید مراحل قانونی را طی کنیم و همه چیز در هیئت عمومی دیوان قطعیت پیدا می‌کند، گفت: اکنون به دنبال رای هیئت در مورد ثبت سند خودرو هستیم و چنانچه هیئت در مورد مطالبات سردفتران حکم قطعی صادر کند، بالاترین مرجع است و دیگر مشکلی در زمینه ثبت سند خودرو نداریم.

وی در پاسخ به کسانی که اصرار می‌کردند تجمعات گسترده‌تر و بیشتر برگزار شود، ادامه داد: مدت‌هاست در مراجع مختلف و در جلسات متعدد پیگیر مطالبات بر حق سردفتران هستیم و اولویت ما دستیابی به حق از راه‌های قانونی است که پیگیری می‌کنیم، اما اگر راه‌های قانونی به نتیجه نرسید و نتوانستیم مطالبات خود را دریافت کنیم، آن گاه در قالب تجمع خواسته خود را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر این که تجمع نیز باید از مراحل قانونی صورت بگیرد، اظهار داشت: اگر قرار شد تجمعی برگزار کنیم، ابتدا سراغ دستگاه‌های متولی می‌رویم و مجوز برگزاری تجمع را دریافت می‌کنیم تا در آن صورت تجمع با حمایت دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما حقوقدان هستیم و می‌دانیم تجمع بدون مجوز مشکل‌ساز می‌شود، بیان کرد: هنگامی که تجمع قانونی باشد و مجوز داشته باشیم، تجمعی گسترده با حضور تمامی سردفتران و دفتریاران سراسر کشور برگزار می‌کنیم و حتی اگر نیاز باشد، هزینه‌های تجمع سردفتران را می‌پردازیم تا تجمعی سراسری برگزار شود و بتوانیم خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانیم.

آمریکایی‌ها به‌دنبال نسخه مکمل برای برجام هستند
هم اکنون بخوانید

خندانی با ابراز تاسف از اینکه با وجود تمامی پیگیری‌ها هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده، افزود: با بسیاری از مسئولان مذاکرات متعددی داشته و با آنان اتمام حجت کرده‌ام، بنابراین انتظار داریم به مطالبه ما پاسخ منطقی بدهند.

وی با تاکید بر اینکه چالش امروز سردفتران در قالب مذاکره با دادستانی و دیوان عدالت قابل رفع است، عنوان کرد: اگر مسئولان دستگاه قضا وقتی برای مذاکره بدهند، بی‌شک نتیجه مطلوبی به دست خواهد آمد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در مورد طرحی که در مجلس مطرح است گفت: این طرح از شورای نگهبان به مجلس بازگشته و امکان تجدیدنظر اساسی در آن وجود دارد، بنابراین به دنبال آن هستیم تا در جلسه تخصصی با نمایندگان مجلس مشکلات را مرتفع کنیم و امیدواریم در بررسی مجدد طرح، نمایندگان سردفتران نیز حضور داشته باشند.

در ادامه یکی از سردفتران با انتقاد از رفتارهایی که صورت می‌گیرد، بیان کرد: صدا و سیما تریبون یک طرفه‌ای شده و هر توهینی به سردفتران می‌کند، بدون آنکه فضایی برای پاسخگویی در اختیار ما بگذارد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مالیات کشور در قالب مواد قانونی به وسیله سردفتران دریافت می‌شود، اما امروزه این ظرفیت از بین رفته و جای تعجب دارد که علیه آن اقدام می‌شود و وزارت اقتصاد هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

در پایان این تجمع خندانی رئیس کانون به همراه چند تن از سردفتران بنا به دعوت مسئولان قوه قضاییه برای مذاکره وارد ساختمان دادگستری شدند.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =

دکمه بازگشت به بالا