مصارف کشور طی هشت سال ۱۰ برابر رشد داشته است


مصارف کشور طی هشت سال ۱۰ برابر رشد داشته است

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه با حضور در صحن علنی مجلس به تشریح اقدامات تیم اقتصادی دولت پرداخت و یادآور شد که مصارف کشور طی هشت سال بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.


به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه در صحن علنی امروز ۱۸ مهرماه مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار داشت: زمانی که دولت مستقر شد، وضعیت مناسبی نبود و باید تلاش مضاعفی را انجام می‌دادیم تا بر مشکلات فائق بیایم. 

وی افزود: مشکل اول بحث کسری کالاهای اساسی بود که به حمدالله حرکات خوبی انجام شد و توانستیم بخشی از این کسری‌ها را جبران کنیم و به همین ترتیب نیز جلو می‌رویم و واردات کالاها نیز صورت می‌گیرد. از سویی به دلیل خشکسالی که در کشور بود، تولید گندم نیز کاهش پیدا کرده بود و در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی به عنوان خرید گندم نداشتیم، اما واقعیت کشور این کسری بود. 

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه ادامه داد: بحث بیماری کرونا نیز بود که تا قبل از استقرار دولت حدود ۷.۸ میلیون دوز واکسن تزریق شد، اما به حمدالله امروز بالغ بر ۶۳ میلیون واکسن تزریق شده است و ۸۰ میلیون دوز هم وارد کشور شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه انرژی کارهای جدی صورت گرفته است، گفت: بحث فروش فروش نفت را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم وضعیت خوبی داشته باشیم. با کشورهای همسایه روی موضوع انرژی صحبت‌های خوبی انجام دادیم و تلاش داریم با ترکمنستان ارتباط قبلی را برقرار کنیم. 

پدافند هوایی ایران جایگاه رفیعی در منطقه دارد
هم اکنون بخوانید

میرکاظمی با بیان اینکه مشکل اصلی ما کسری بودجه است که مجلس نیز به آن اشراف دارد، تصریح کرد: در طول هشت سال گذشته رشد بی‌رویه در مصارف کشور داشتیم پایان سال ۹۱ ، ۱۸۹ هزار میلیارد تومان مصرف کشور بوده که به یکباره در بودجه ۱۴۰۰ با ۹۳۷ هزار میلیارد تومان روبه‌رو می‌شویم و یعنی در طول ۸ سال حدود ۱۰ برابر رشد در مصرف داشته‌ایم که باید آن را با تدبیر بیشتری اداره کرد. به خاطر اینکه سال ۸۹ منابع پایدار کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بوده نمی‌شود به یکباره در سال ۱۴۰۰، مصارف کشور به ۹۳۰ هزار میلیارد تومان برسد که در سقف دو نیز به ۱۲۷۷ هزار میلیارد تومان شده است.

ادامه دارد…


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا