اقدامات پدافندی بسیاری در استان‌های هسته‌ای کشور انجام دادیم


اقدامات پدافندی بسیاری در استان‌های هسته‌ای کشور انجام دادیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما در طرح‌ریزی اقدامات پدافندی برای استان‌های دارای زیرساخت‌های هسته‌ای اقدامات متعددی انجام دادیم.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم رونمایی از سامانه سیار رفع آلودگی‌های پرتوی و شیمیایی با بیان اینکه به موازات پیشرفت علمی و تکنولوژی، تهدیدات نیز شاهد تغییر و تحولات بسیاری شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های پدافند غیرعامل، ارائه راهبردهای مصون‌سازی و عملیاتی کردن آن است.

وی افزود: در این راستا، حفظ و ارتقاء آمادگی‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و ساختارهای مردم‌نهاد از طریق آموزش‌های عمومی و تخصصی، تجهیز، تقویت و توسعه سامانه‌ها و شبکه‌های موردنیاز همچون فرماندهی وکنترل، تشخیص و کشف و شناسایی، رفع آلودگی‌های شیمیایی و پرتوی و بروزرسانی دستورالعمل‌ها و طرح‌ها با تاکید بر ساماندهی تیم‌های عملیاتی و اجرای تمرین‌ها و رزمایش‌ها از جمله راهبردهای مصون سازی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سال گذشته ۵۱ شهر را به دستگاه‌های رفع آلودگی شیمیایی و هسته‌ای تجهیز کردیم و این اعتماد نو به نقل از برنامه همچنان مستمر برای سایر شهرها نیز ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: با توسعه صنایع و تاسیسات هسته‌ای و شیمیایی، آمادگی برای مقابله و رفع آلودگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جلالی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهبردهای سازمان پدافند غیرعامل طراحی و بومی‌سازی تجهیزات رفع آلودگی شیمیایی و پرتوی است، تصریح کرد:  تهدیدات نوین در قالب سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای (CBRNE) امروز به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است و از همین رو لزوم یک نظام واکنش فوری در برابر این حوادث ضروری به نظر می رسد.

وزیر امور خارجه در گذشت محمد عرب را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه در زمینه آمادگی در برابر تهدیدات مبتنی بر CBRNE در اختیار داشتن تجهیزات مدرن تشخیص و رفع آلودگی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در طرح ریزی اقدامات پدافندی در استان‌های دارای زیرساخت‌های هسته‌ای اقدامات متعددی انجام داد که ایجاد ظرفیت‌های عملیات پدافندی، درمانی از جمله آنهاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در اقدامات پس از حوادث پرتوی و شیمیایی، رفع آلودگی پیش‌بیمارستانی و درمان تکمیلی و تخصّصی مصدومین از اهمیت بسیار برخوردار است، تصریح کرد: سامانه سیار رفع آلودگی های پرتوی که به دست توانمند متخصصان داخلی به صورت صد درصد بومی ساخته شده است یکی از این تجهیزات مدرن است که می‌تواند در زمینه اقدامات اولیه رفع آلودگی بعد از حوادث پرتوی و شیمیایی بسیار کمک کننده باشد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا