تأکید تروئیکای اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به مذاکرات وین


تأکید تروئیکای اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به مذاکرات وین

تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی، بر حمایت خود از برجام و تعهد به مذاکرات وین، که در سایه آن مزایای برجام برای تمامی طرف‌ها تأمین شود، تأکید کردند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی، بر حمایت خود از برجام و تعهد به مذاکرات وین، که در سایه آن مزایای برجام برای تمامی طرف‌ها تأمین شود، تأکید کردند.

در این بیانیه همچنین از ایران خواسته شده است تا از «فرصت دیپلماتیک» ایجاد شده در پی توافق این هفته خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «استفاده کند».

این سه کشور همچنین با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص اهداف هسته‌ای ایران، اعلام کردند که گام‌های ایران خارج از چارچوب برجام، منجر به دستیابی به دانش ساخت سلاح هسته‌ای می‌شود.

در این بیانیه همچنین از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گام‌هایی که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس در جریان سفر روز یکشنبه خود به ایران برداشت، اسقبال و تقدیر شده است.

تروئیکای اروپایی بدون اشاره به انفعال مواضع خود در قبال برجام و بدعهدی طرف اروپایی، اعلام کرده است که ایران «باید فورا تولید اورانیوم فلزی و اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را متوقف کرده»، «به نصب تعداد بیشتری از سانتریفوژهای پیشرفته در سایت‌های غنی‌سازی از جمله فردو خاتمه دهد»، «فضای تشدید تنش‌ها را متوقف کند» و «بدون تاخیر بیشتر در مذاکرات شرکت کند».

در این بیانیه آمده است که ایران در پی نشست سه ماه پیش شورای حکام آژانس، تولید اورانیوم با غلظت بالا را دو برابر کرد.

دستور فرمانده کل ارتش برای استمرار کمک‌رسانی به مردم
هم اکنون بخوانید

این سه کشور اروپایی همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که شورای حکام در نهایت بتواند در اقدامی «هماهنگ» از ایران بخواهد که «فورا تولید اورانیوم با غلظت بالا را متوقف کند».

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا