کوهساری: بهتر بود برای وزارت آموزش و پرورش کسی پیشنهاد می‌شد که حاشیه نداشت

به گزارش ایسنا، غلامعلی کوهساری در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در اخطاری اظهار کرد: اخطار من اصل ۸۴ و ۳۰ قانون اساسی است. جناب آقای دکتر رئیسی فرمایش کردند که در زمان انتصاب آقای باغگلی در مدارس آستان قدس نامه دادند و شب‌نامه پخش کردند و این موضوع بعد از آمدن ما هم صورت گرفت.

کوهساری خاطرنشان کرد: بهتر نبود که برای وزارت آموزش و پرورش کسی پیشنهاد می‌شد که در بدو ورود به آموزش و پرورش دارای حاشیه نباشد و چه تضمینی وجود دارد که در آموزش و پرورش این اتفاقات نیفتد؟

در این لحظه قالیباف با قطع کردن صبحت‌های کوهساری گفت: جنابعالی در اخطار نمی‌توانید وارد محتوا شوید و اخطارتان را بفرمایید.

کوهساری در ادامه تذکرش گفت: عرض کردم اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان  است. کسی که ۷ هزار دانش آموز و قریب به ۱۰۰۰ معلم در حوزه فعالیتش بوده دارای تجربه لازم برای مدیریت حدود یک میلیون معلم و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز را دارد؟

وی افزود: در سوابق اجرایی وزیر محترم پیشنهادی سابقه تدریس در مقاطع مختلف آموزش و پرورش وجود ندارد.

در این لحظه قالیباف دستور داد که بلندگوی کوهساری قطع شود و گفت: جنابعالی اخطار را می‌توانید به هیات رئیسه بدهید که وارد بودن یا نبودن آن را هم بنده تشخیص می‌دهم. در دستور باید باشد.

وی افزود: جنابعالی دارید در محتوا وارد می‌شوید و اجازه دهید از این بحث عبور کنیم.

علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس نیز تاکید کرد که نمایندگان باید تذکرات و اخطارهایشان در راستای اعتماد نو به نقل از برنامه وزرای پیشنهادی دولت باشد اما برخی نمایندگان سخنان و صحبت هایی خارج از چارچوب اعتماد نو به نقل از برنامه بیان می کنند.

وجود ۱۲ هزار بافت ناپایدار شهری
هم اکنون بخوانید

وی افزود: طبق ماده ۱۰۹ آیین نامه داخلی مجلس نباید ناطقان خارج از چارچوب تعیین شده هرچند صحیح صحبت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا