وزیر پیشنهادی کار مخالف حداقل مزد نیست

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعتماد نو به نقل از برنامه وزیر پیشنهادی کار در بحث حقوق و دستمزد اظهار کرد: ما حداقل مزد را نمی توانیم حذف کنیم چون در تمام دنیا کشورها از حداقل مزد تبعیت می کنند ولی فراتر از مزد حداقلی، مزد منطقه ای است که بنا به فراخور حال و شرایط صنایع و مناطق مختلف می توان تعیین کرد و هیچ ایرادی هم ندارد.

وی ادامه داد: عده‌ای در بحث اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آقای عبدالملکی، گزینه پیشنهادی وزارت کار، معتقدند که ایشان طرفدار مزد منطقه‌ای است و با توجه به آنکه در کمیته امداد به دنبال اشتغال های غیر پایدار بوده به زیر مزد حداقلی توجه دارد، در حالی که ما در اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایشان چنین موضعی ندیدیم.ایشان تنها اعلام کردند که حداقل مزد باید به بحث معیشت نزدیک شود و این همان چیزی است که ما سال‌های سال است بر آن تاکید داریم.
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: طبق آنچه بررسی کرده ایم ایشان سر بحث حداقل دستمزد معتقد است که باید به معیشت نزدیک شود، به اضافه اینکه اگر بخواهیم حقوق بیشتری بنا به مصلحت یا فراخور حال هر منطقه بپردازیم، ایرادی ندارد لذا با حداقل مزد مخالفتی ندارد.

وی در عین حال با تاکید بر حل مسایل و مشکلات هر منطقه و استان در درون آن، گفت: چرا باید مسائل مربوط به هر منطقه و استان به پایتخت یا کلانشهرها راه یابد و در آنجا حل شود؟ درحالی که از طریق ارتباط تشکل‌های کارگری استانی می توان این مشکلات را در همان روستا یا منطقه برطرف کرد.

آغاز به کار بازار متشکل ارزی تا 2 هفته دیگر
هم اکنون بخوانید

به گفته این مقام مسئول کارگری، وقتی در همه استان‌ها، اداره کار، اداره تامین اجتماعی، بهزیستی و بانک هست دلیلی وجود ندارد که مشکلات یک روستای کوچک در پایتخت برطرف شود.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا