رهبران طالبان: دیگر در سایه نمی‌مانیم

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از یک عضو ارشد گروه طالبان می‌گوید که رهبران این گروه تمایل‌شان را برای دیدار با مقامات بلند پایه دولت سابق افغانستان ظرف ۴۸ ساعت آینده ابراز داشته‌اند.

این عضو ارشد طالبان بدون ذکر نام خود به خبرگزاری رویترز گفت که دوران مخفی‌کاری و پنهان شدن رهبران و مقامات این گروه پایان یافته است.

به گفته وی جهان به تدریج تصویر تمامی رهبران و فرماندهان طالبان را خواهد دید.

این مقام طالبان در ادامه گفت که اعضای ارشد این گروه با مسئولان دولت سابق افغانستان به گفت‌وگو خواهند نشست تا به آن‌ها ضمانت دهند که جانشان در امان است.

«انس حقانی»، عضو هیئت مذاکره‌کننده طالبان نیز ظهر امروز چهارشنبه‌ وارد کابل شد و با شماری از رهبران سیاسی افغانستان از جمله «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین و «فضل‌هادی مسلم‌یار» رئیس مجلس سنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

«ذبیح مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز گذشته برای اولین بار در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد. در حالی که تا پیش از آن به «مرد در سایه» معروف بود.

افراد وابسته به گروه طالبان عصر روز یکشنبه (۱۵ اوت) بدون درگیری وارد کابل شدند و آمریکا نیز سفارت خود را در این کشور تعطیل کرد و همان روز نیز اشرف غنی از افغانستان فرار کرد.

انتهای پیام

اسرائیل مجدداً اجازه ماهیگیری در غزه را داد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا