درخواست صلیب سرخ برای افزایش کمک‌های مالی به افغانستان

به گزارش ایسنا، در بیانیه رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: «کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مصمم است که در کنار مردم افغانستان بایستد و به مردان، زنان و کودکان کمک کند تا با شرایط در حال رخ دادن در این کشور کنار بیایند.

افغانستان در میانه گذاری است که پیش بینی نتایج آن برای مردم این کشور و همچنین ما بسیار سخت است.

از تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ بیش از ۷۶۰۰ زخمی ناشی از سلاح در مراکز تحت حمایت این سازمان در سراسر افغانستان درمان شده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر نیز در ۳ ماه اخیر در این مراکز درمان شده‌اند.

تیمهای درمانی و مراکز توانبخشی جسمی سازمان ما پیش بینی می‌کنند که در ماهها و سالهای پیش رو پذیرای بیمارانی باشند که پس از بهبود از جراحات حاصل از تجهیزات انفجاری که در سراسر کشور پخش هستند و برخی از آنها به جا مانده از چند هفته اخیر بوده‌اند، به این مراکز مراجعه نمایند. مشاهده پر بودن بخشهای درمانی سازمان ما از کودکان و جوانانی که اعضای خود را از دست داده‌اند مایه دلشکستگی است.

نیازهای بشردوستانه در افغانستان برای مدتهای طولانی در سطح بالایی بوده و این نیازها، به ویژه در چند هفته اخیر، همیشه به شکل کامل تامین نشده است. اکنون کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کسری منابع مالی در حدود ۳۰ میلیون فرانک سوییس از مجموع حدود ۷۹ میلیون فرانک سوییس تخصیص یافته به افغانستان دارد. ما از اهداکنندگان خواهان منابع مالی افزایش یافته و فوری برای حمایت از فعالیتهای میدانی درمانی و فعالیتهای توانبخشی جسمی در مراکز بازتوانی خود داریم.

پادشاه عربستان امیر قطر را به نشست شورای خلیج فارس دعوت کرد
هم اکنون بخوانید

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از سال ۱۳۶۶ در افغانستان حاضر بوده است. برای سالیان متمادی کارکنان این سازمان برای حفاظت و کمک رسانی به کسانی که در مناطق تحت کنترل طالبان بوده‌اند تلاش کرده‌اند و ما کانالهای ارتباطی بازی با رهبران محلی و سطح بالا داریم. ما همراه با جمعیت هلال احمر افغانستان برای کمک به کسانی که زندگی‌شان زخمی جنگ شده است به کار خود ادامه می‌دهیم.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا