تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی

تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی

نایب رئیس کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی اعتماد نو به نقل از برنامه وزیر پیشنهادی کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بعدازظهر امروز(دوشنبه، ۲۵ مرداد) این کمیسیون، گفت: احمد وحیدی در این نشست حضور یافته و ضمن تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و رویکردهای خود در وزارت کشور، به سئوالات و دغدغه‌های نمایندگان پاسخ داد.
وی افزود: وزیر پیشنهادی کشور بر روی شاخص‌های تعیین استانداران تاکید و اعلام کرد، نمود عملی مردم‌سالاری باید در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دیده شود و بر این اساس باید از نیروهای انقلابی، جهادی، عاقل، سازگار با مردم و خدمتگزار به آن‌ها در این حوزه‌ها استفاده کرد.
خدابخشی اضافه کرد: همچنین وحیدی در این نشست بر روی انتخاب استاندارانی قوی از نظر اجرایی که در حد وزیر باشند، تاکید و اظهار کرد، حتما از مشورت مجمع نمایندگان مجلس در این خصوص بهره خواهد گرفت.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس یادآور شد: وی اجرای سند آمایش استانی را یکی دیگر از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود برشمرد و اعلام کرد، سند آمایش سرزمینی تجلی سیاست‌های جغرافیایی در حوزه‌های مختلف است و در صورت اجرای این سند، تعادل سرزمینی و امنیت پایدار هم ایجاد خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان، گفت: نمایندگان نیز مطالبی درباره تقسیمات کشوری و تعامل میان وزارت کشور با مجمع نمایندگان برای انتخاب استانداران به دلیل داشتن بیشترین ارتباط نمایندگان با استانداران و فرمانداران، مطرح کردند و وحیدی نیز ضمن رد شایعاتی مبنی‌بر نداشتن روحیه تعاملی، بر تعامل بیشتر تاکید کرد.
خدابخشی اضافه کرد: در مجموع دیدگاه نمایندگان با توجه به سابقه اجرایی و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ارائه‌شده، نسبت به وزیر پیشنهادی کشور، مثبت بود.
انتهای پیام

زمین‌لرزه در سیه‌چشمه آذربایجان‌غربی به ۵ روستا خسارت زد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا