بایدن: قاطعانه پای تصمیمم ایستاده‌ام/سقوط افغانستان سریعتر از تصور بود

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، بایدن در سخنرانی خود از کاخ سفید گفت: “من قاطعانه پای تصمیم خود ایستاده‌ام. پس از ۲۰ سال، به سختی آموخته‌ام که هرگز زمان مناسبی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود نخواهد داشت.”

وی افزود که منافع ملی کشورش در افغانستان همیشه در درجه اول متمرکز بر جلوگیری از حملات تروریستی به نیروهای آمریکایی از سوی کشور غرق در جنگ بوده و تأکید کرد که “ماموریت  نظامیان آمریکایی در افغانستان هرگز ایجاد دولت نبوده است”.

این سخنرانی اولین واکنش رئیس جمهور آمریکا به تحولات رخ داده در افغانستان در پایان هفته گذشته بود که موجی از انتقادات را علیه بایدن به راه انداخت.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا با اذعان به این که سقوط دولت افغانستان سریعتر از آنچه تصور می‌شد رخ داد، تأکید کرد که ایالات متحده تمام تلاش خود را برای حمایت از آن انجام داد.

وی گفت: “من همیشه به مردم آمریکا تعهد داده‌ام که با آنها صادق باشم. حقیقت این است که این اتفاق بسیار سریعتر از آنچه ما برآورد می‌کردیم ، رخ داد. “

بایدن افزود: “ما به آنها هر فرصتی دادیم تا درباره آینده خود تصمیم بگیرند اما نمی‌توانیم به آنها اراده‌ بدهیم که برای آینده خود بجنگند. “

بایدن همچنین هشدار داد که در صورت ممانعت یا به خطر انداختن روند خروج هزاران دیپلمات آمریکایی و مترجمان افغان از طریق فرودگاه کابل، به طالبان پاسخ “ویرانگری” خواهد داد.

وی با بیان اینکه در صورت هرگونه حمله، واکنش آمریکا “سریع و قوی” خواهد بود، افزود: “در صورت لزوم با قدرتی ویرانگر از مردم خود دفاع خواهیم کرد.”

رئیس‌جمهور اندونزی خواستار خویشتن‌داری پلیس کشورش شد
هم اکنون بخوانید

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین متعهد شد که نحوه برخورد با زنان و دختران افغان تحت حاکمیت طالبان را در اولویت قرار دهد.

وی گفت: “ما برای حقوق اساسی مردم خصوصا زنان و دختران افغانستان صحبت خواهیم کرد.”

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

دکمه بازگشت به بالا