تاکید سفیر پاکستان بر ایفای نقش سازنده در تسهیل گفتمان میان جناح‌های افغان

به گزارش ایسنا، رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در تهران طی سخنانی در مراسم هفتاد و چهارمین سالروز استقلال این کشور به اهمیت تاریخی این روز اشاره کرد و همچنین ادای احترام ویژه به بنیانگذار ملت قائد اعظم (محمد علی جناح)، دکتر علامه اقبال و سایر رهبرانی داشت که جنبش مردم پاکستان را رهنمون بوده و در ایجاد یک کشور مستقل برای مسلمان فداکاری کردند.
این دیپلمات پاکستانی همچنین ضمن تبریک به جامعه پاکستانی خارج از کشور به مناسبت روز استقلال پاکستان، از آنان خواست تا متعهدانه به کشور خود خدمت رسانی کنند. 

وی تصریح کرد: پاکستان از زمان استقلال با چالش های بسیاری روبرو بوده ولیکن به لطف خداوند متعال و با فداکاری و سخت کوشی مردمان آن، همواره توانسته بر این موانع فائق آمده و در مسیر خود به سوی کشوری مدرن و روبه توسعه قدم بردارد.
سفیر پاکستان در ادامه از جامعه بین الملل خواست تا در راستای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر طبق قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل اقدام کند. 

وی با اشاره به صلح و امنیت منطقه، بر اهمیت حل و فصل مسالمت آمیز درگیری افغانستان تحت رهبری افغانستان و متعلق به افغان‌ها ، نیز تاکید کرد و گفت: پاکستان به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و نفوذ فرامرزی بر ایفای نقشی سازنده در تسهیل گفتمان میان جناح های مختلف افغانستان متعهد است.

انتهای پیام

قوه مقننه درباره اختیاری شدن حجاب تصمیم‌گیر است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا