اردوغان: وحدت قبرس شمالی بالاتر از همه ملاحظات سیاسی است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در نشست ویژه مجلس جمهوری ترک قبرس شمالی اعلام کرد: وحدت جمهوری ترک قبرس شمالی بالاتر از همه ملاحظات سیاسی است.

اردوغان گفت: امروز برادری ابدی میان ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی را که قدرت خود از خون شهدای ما می‌گیرد، بار دیگر به تمام جهان اعلام می‌کنیم.

وی اظهار داشت: آرمان قبرس، موضوع مهمی است. این آرمان ملت بزرگی است که سال ۱۹۷۴ قهرمانانه حماسه آفریدند. کسانی که با اعتماد به قدرت‌هایی که پشت خود را به آنها تکیه می‌دهند، تصور می‌کردند که می‌توانند ترک‌های قبرس را نابود کنند، با اراده فولادی مردم ترک قبرس روبرو شدند.

رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: تاریخ و تجارب دردناکی که طی این روند کسب کردیم، به همه آشکارا یاد داده که بخش یونانی‌نشین تمایلی برای تشکیل یک دولت مشارکت ندارد.

وی گفت: تنها یک راه‌حل عادلانه و پایدار در قبرس می‌تواند رویکردی مبتنی بر واقعیت‌های جزیره باشد.

اردوغان در رابطه با رویکرد بخش یونانی‌نشین قبرس در مذاکرات تاکید کرد: دیگر امکان ندارد که آنها را باور کرده و ۵۰ سال دیگر را از دست بدهیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین افزود: از پیشنهاد ارسین تاتار، رئیس‌جمهور جمهوری ترک قبرس شمالی که در ژنو ارائه شد، کاملا حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

هواپیمایی ایرباس دست به دامان امارات شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =

دکمه بازگشت به بالا