بالا رفتن نرخ بیکاری در انگلیس

به گزارش ایسنا، مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ١٢ ماه منتهی به می با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۴.۸ درصد رسید که ۰.۱ درصد بیشتر از انتظار کارشناسان قبلی و بالاترین بیکاری ثبت شده در این کشور طی سه ماه اخیر بوده است.  

شمار بیکاران این کشور طی این مدت با ۱۳۰ هزار نفر کاهش به یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر رسید.  به گفته کارشناسان، اصلی ترین عامل موثر بر نرخ بیکاری انگلیس طی این مدت مربوط به تعدیل نیرو برخی شرکت ها در نتیجه شیوع کرونا بوده است.  

طی این مدت شمار شاغلان انگلیسی ۳۵۶ هزار نفر بیشتر شده و به ۳۲ میلیون و ۸۴۲ هزار نفر رسیده است.  نرخ اشتغال نیز که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت سنی مناسب برای کار کردن را اندازه می گیرد به ۷۴.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

متوسط نرخ بیکاری انگلیس در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۱ معادل ۶.۸۲ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۴ با ۱۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۷۳ با ۳.۴ درصد بوده است.

تونی ویلسون- مدیر مرکز مطالعات اشتغال انگلیس- در همین رابطه گفت: با نگاه بلندمدت، لازم است دولت حمایت های بیشتری از بازار کار به عمل آورد در غیر این صورت با ریسک ایجاد بحران های بعدی مواجه خواهیم شد. اقتصاد سال قبل ۱۰ درصد کوچک شد و این یعنی خسارت وارد به آن فراتر از چیزی بوده است که به دولت امکان دهد احیای آن را بدون دخالت نظاره گر باشد و کمکی نکند.   

با تولید خودرو مطابق استاندارد جهانی، می‌توان به صادرات هم اندیشید
هم اکنون بخوانید

با این حال نرخ بیکاری انگلیس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در وضعت بهتری قرار دارد به گونه ای این کشور پس از ژاپن، پایین ترین نرخ بیکاری را در بین هفت کشور صنعتی دارد.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =

دکمه بازگشت به بالا