مبارزه با فساد در همه نظرسنجی های شهرداری جزء ۵ مطالبه اصلی شهروندان است

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران » گفت: مسئله مبارزه با فساد در همه نظرسنجی های شهرداری جزء ۵ مطالبه اصلی شهروندان است. 

وی افزود: کارهای خوبی در شهرداری انجام شده اما کافی نیست. بررسی ها نشان می دهد در کشورهایی که مبارزه با فساد در اولویت قرار دارد یکی از مهم ترین راه ها، مسئله سوت زنان فساد است.

فراهانی با اشاره به اینکه باید همه شهروندان و کسانی که در جریان این قضیه هستند، بتوانند گزارش بدهند، تصریح کرد: این امر در هیات رئیسه مطرح شده است به همین دلیل در ماده هفتم توسعه شهرداری تهران، بندی را اضافه و شهرداری را الزام کردیم که در دو سال اول چنین لایحه ای را ارائه دهد که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. این امر به صورت طرح ارائه شد و پس از آن لایحه به دست ما رسید. پس از آن بنا شد لایحه و طرح ادغام شود. این طرح که خوانده شد، نکاتی از لایحه در آن اضافه شده است. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: ماده ۷ اعتماد نو به نقل از برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران می گوید شهرداری موظف است به منظور بازسازی سرمایه اجتماعی مدیریت شهری با رویکرد ایجاد شفافیت و پاسخگویی برای مقابله با فساد و ارتقاء سلامت اداری بر اساس فرایندهای شناسایی و اولویت‌بندی شده در سند راهبردی مقابله با فساد، نسبت به تدوین و ارائه اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی در شش ماه اول اعتماد نو به نقل از برنامه با تأکید بر موارد زیر اقدام کند.

لزوم اصلاح قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: اول اینکه هوشمندسازی فرآیندهای اولویت‌دار محمل فساد باید صورت گیرد که این امر هنوز انجام نشده دوم ‌استقرار نظام مدیریت، شناسایی و کشف تخلف و تقلب مبتنی بر فناوری‌های تحلیل داده و سوم ارائه سازوکار حمایت حقوقی و مادی از گزارشگران فساد در شهرداری که برای این بند سوم طرح ارائه شده است. بر این اساس خواهشمندم دوستان به این طرح رای بدهند.

به گزارش ایسنا، طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا