اسراییل شعار حمایت از مستضعفان را سر می دهد

سید بشیر حسینی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه طی سخنانی در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت که به همت جامعه ایمانی مشعر در مجتمع مهدی یاوران مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، اظهارداشت: ما مدعی حکومتی برای مستضعفان جهان هستیم اما به بخشی از مستضعفان جهان دسترسی نداریم درحالی‌ که رژیم صهیونیستی برای مردم بسیاری از کشورهای جهان شعارسازی هم کرده و خود را جدیدترین و بروزترین کشور و حتی امدادگر مستضعفان معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه منحصر به فرد، مقتدر و جذاب شیعه سه ویژگی دارد، اضافه کرد: هیأت یک رسانه است که هویت ما به آن تعلق دارد، رسانه‌ای عقلی منطقی، حبی معرفتی و یدی جوارحی است. در این رسانه سخنران، خوراک معنوی و بصیرت مداح، نشاط و احساس و ساختار هیأت، به مخاطب مسؤولیت می‌دهد.

این کارشناس حوزه رسانه به تقسیم‌بندی رسانه‌ها از نظر مخاطب پرداخت و خاطرنشان کرد: هیأت یک رسانه فوق فعال است که مخاطب در آن کنش‌های مختلف دارد و به جایی می‌رسد که برپاکننده هیأت هم می‌شود.

وی با بیان اینکه هیأت نباید اسباب و ابزاری برای رسانه باشد، ادامه داد: هیأت یک رسانه اصیل و بی‌بدیل است و رسانه‌های دیگر باید مکمل هیأت باشند نه متعارض و پارازیت هیأت، ما باید از رسانه برای انعکاس و تقویت هیأت بهره‌مند شویم و شرایط را به صورتی فراهم کنیم که مخاطبان از دور همراه هیأت شوند اما نباید اصول هیأت زیر سوال رود و مخاطب حضوری هیأت در مراسم هیأت به احساس لازم نرسد.

معرفی ۴ هزار و ۹۲۳ نفر به سازمان تأمین اجتماعی از سوی صندوق اعتباری هنر
هم اکنون بخوانید

حسینی با تأکید بر اینکه هیأت باید مشکل‌گشایی کند، گفت: هیأت باید در دل ملت حضور یابد و لازم نیست که فقط مردم به هیأت مراجعه کنند، مداح می‌تواند بدون هیچ مناسبتی در میان مردم قرار گیرد و مدح و ذکر اهل‌بیت را داشته باشد.

وی از تأثیر رسانه در دنیای امروز یاد کرد و گفت: ما به رسانه نیاز داریم و بدون رسانه‌ نمی‌توانیم هیأت و مکتب‌مان را معرفی کنیم.

حسینی هیأت را نماد نظم و قانون‌مندی دانست و اظهار کرد: هیأتی‌ها در موضوع رعایت شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی بیشتر از همه رعایت کردند اما تهمت‌های بسیاری به آن‌ها زده شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا