کمبود جدی آب شرب در خوزستان / فشار بر مردم باید به حداقل برسد

عبدالله ایزدپناه در نشست شورای اداری خوزستان که شامگاه سه‌شنبه (۲۲ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجمع نمایندگان خوزستان از زمان آغاز مجلس انقلابی با محور قرار دادن چند مورد خاص، کار خود را آغاز کرد و همچنان نیز به دنبال تحقق اهداف مورد نظر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بحث انتقال آب با وحدت نمایندگان، قدم‌های خوبی برداشته شده است. برای احداث تونل بهشت‌آباد، بارها کار تا مرحله صدور مجوز زیست محیطی پیش رفت اما مجمع نمایندگان استان خوزستان با قاطعیت مانع این مساله شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، بحث احداث تونل بهشت‌آباد که به طور جد از سوی وزارت نیرو و نمایندگان اصفهان پیگیری می‌شد، تاکنون متوقف شده است.

ایزدپناه با اشاره به پیگیری‌های مجمع نمایندگان خوزستان برای اجرای فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، مجوز برداشت آب را از وزارت نیرو به سختی برای بخش‌هایی از فاز دوم دریافت کرده‌ایم و برای بخش‌های باقی‌مانده در تلاش برای دریافت مجوز تخصیص آب هستیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای فاز دوم در نظر گرفته شده است و امیدواریم با این اعتبار، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری هر چه سریعتر در خوزستان عملیاتی شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه نمایندگان به دنبال حل مشکلات خوزستان هستند، گفت: کمبود آب شرب و اعمال خاموشی‌ها در خوزستان به جد ملاحظه می‌شود و انتظار داریم شرایط استان خوزستان به شکلی مدیریت شود که فشارها بر مردم به حداقل برسد و کاهش پیدا کند.

هشتمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان ۱۴ بهمن برگزار می‌شود
هم اکنون بخوانید

وی با تاکید بر اینکه نباید این احساس باشد که پایان دولت است و کار رها شود، تصریح کرد: از زحمات همه دولتمردان تشکر می‌کنیم و قطعا همه مدیران و مسئولان علاقه‌مند هستند که در هر جایگاهی حضور دارند، خوب عمل کنند.

ایزدپناه گفت: تنش آبی و مشکلاتی در تامین آب هورالعظیم وجود دارد که باید سازمان آب و برق این مساله را مدیریت کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا