نیاز حداقل ۱.۶ میلیون دوزی استان مرکزی به واکسن برای ایمنی در برابر کرونا

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر حدود دوسوم معادل ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی واکسینه شوند، می‌توان گفت که ایمنی مناسب فراهم شده و امکان برداشتن برخی از محدودیت‌ها در مراکز تجمعی وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد ۶۸ تا ۷۰ ساله از روز گذشته، دوشنبه ۲۱ تیرماه در استان مرکزی، گفت: علاوه بر واکسیناسیون افراد بالای ۶۸ سال، برای افرادی که باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند نیز طبق اعتماد نو به نقل از برنامه زمان بندی با مراجعه به مراکز از پیش تعیین شده، واکسیناسیون انجام خواهد شد. از ابتدای واکسیناسیون در استان مرکزی تاکنون افزون بر ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان در دو نوبت واکسینه شده‌ و دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی از افزایش سرعت واکسیناسیون در روزهای آینده طبق وعده وزیر بهداشت در استان مرکزی خبر داد و افزود: با ورود واکسن سینوفارم چین و کوبرکت، به استان، روند واکسیناسیون تسریع می‌یابد و انتخاب نوع واکسن سینوفارم چین یا کوبرکت ایرانی به انتخاب مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی از نرم کشوری بالاتر است، اظهار کرد: اگر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ندهند و پیک پنجم کرونا را جدی نگیرند به مراتب روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهیم داشت. در حال حاضر استان مرکزی از وضعیت خوبی از نظر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخوردار نیست و احتمال افزایش آمار بستری و فوت شدگان طی هفته‌های آینده وجود دارد.

تمام پرونده‌های تخریب و نوسازی باید از کمیسیون ماده ۷ استعلام بگیرند
هم اکنون بخوانید

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی و افزوده شدن شهرستان‌های قرمز و نارنجی، باید مردم جدی‌تر و هوشیارانه‌تر از قبل در مراودات و فعالیت‌های اجتماعی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم پرازدحام و مسافرت غیرضروری بپرهیزند.

او تصریح کرد: متاسفانه همچنان مراسم عروسی و دورهمی‌های خانوادگی و کلاس‌های آموزشی حتی در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار می‌شود و ارگان‌هایی که باید بر فعالیت مراکز تجمعی در شرایط قرمز و نارنجی نظارت داشته باشند در انجام ماموریت های محوله کوتاهی می‌کنند.

دکتر جمالیان افزود: با افزایش شهرهای قرمز به سه شهر و مشاهده‌ نوع دلتا کرونا در استان که قدرت سرایت آن چندین برابر بیشتر است، لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی توسط مردم و استفاده از ماسک حتی با گرم شدن هوا دوچندان می‌شود، همچنین مردم باید از حضور در مجالس شادی و عزا پرهیز کرده و در صورت ضرورت برای حضور در تجمعات حتما فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: براساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کروناویروس، ۲۰۵ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌ که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۶۴۸۶۵ نفر رسیده است. از ۲۰۵ مورد جدید در استان ۲۴ نفر از بیماران در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

به گفته دکتر جمالیان ۱۸۱ مورد از بیماران جدید نیز به صورت سرپایی پذیرش شده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند. تعداد فوتی ها نیز بر اساس آخرین آمار، ۲۱۹۳ نفر است.

بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا