افتتاح پارکِ پاک در یک شهر جدید

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، با حضور در شهر جدید گلبهار اظهار کرد: یکی از دهها طرحی که امروز در مجموعه شهرهای جدید افتتاح می‌شود پارک انرژی گلبهار است که استفاده از انرژی‌های  نو و خورشیدی را ترویج می کند. تامین انرژی این پارک نیز از همین طریق است.

وی افزود: پارک انرژی گلبهار از مجموعه پارکهای موضوعی است که روزانه ۲۵ کیلووات برق مصرفی خود را از طریق پنلهای خورشیدی و توربینهای کوچک بادی تامین می‌کند.

به گفته طاهرخانی، امروز در مجموعه شهرهای جدید افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۱۲۶ پروژه با طیف متنوعی از خدمات زیربنایی و روبنایی شامل پارک، فضای سبز، فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی، انتظامی و موضوعات مربوط انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند تامین زیرساختها و خدمات در شهرهای جدید طی سالهای اخیر سرعت بالایی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل شهرهای جدید ۴۵۷ پروژه زیربنایی و زیرساختی به اجرا رسیده که ۲۵۷ مورد مربوط به دولت دوازدهم است. در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مجموعه هزینه‌های عمرانی که در شهرهای جدید داشتیم برابری می‌کند با کل هزینه‌هایی که از منابع داخلی در تاریخ ۳۰ ساله شهرهای جدید انجام دادیم.

طاهرخانی تاکید کرد: اهتمام ما این است که انشاءالله در کنار ساخت واحدهای مسکونی بتوانیم خدمات مناسبی را برای زندگی شرافتمندانه ساکنان شهرهای جدید فراهم کنیم.

بنابراین گزارش، امروز ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۰ مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی شامل افتتاح ۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن ملی و مسکن مهر، افتتاح ۶۱ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه روبنایی و زیربنایی با حضور ویدئوکنفرانسی حسن روحانی ـ رییس جمهور ـ برگزار شد.

این خیابان یک‌طرفه به کجا می‌رسد؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا