نفوذ ویروس هندی در کشور/ادعایی درباره یک مصوبه دولت/توافق کره جنوبی و آمریکا درباره ایران

به گزارش ایسنا، وضعیت پیشروی کرونا در کشور و شرایط نامناسب، نسبت به هفته های گذشته از موضوعات صحبت رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  با اشاره به اینکه همه تلاش این بود که ویروس‌ در استان‌های جنوبی و شرقی کشور محبوس بمانند و جلوی آن را به داخل کشور بگیریم، افزود: تلاش زیادی شد و تاخیر هم انجام شد، اما متاسفانه این ویروس به استان‌های جنوبی و شرقی اکتفا نکرد و وارد عمق کشور شده است؛ البته ورود آن به استان‌ها متفاوت است و در مجموع شرایط، شرایط نامناسب‌تری نسبت به هفته‌های گذشته بوده است.

در همین رابطه رضا زبیب مدیر کل شرق آسیا وزارت امور خارجه از تلاش‌ها برای ادامه واردات واکسن کرونا به کشور خبر داد و در در صفحه توییتر خود اعلام کرد : امروز ۵۰۰ هزار دوز واکسن وارد شد. بامداد فردا هم تقریبا همین مقدار (باقیمانده ۱/۵ میلیونِ۵ شنبه) وارد می شود.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

استقرار ۳ بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان

خدمت رسانی نیروی دریایی سپاه در موج پنجم کرونا

تلاش خوبی برای رفع دغدغه های مردم سیستان و بلوچستان در حال انجام است

***

از دیگر خبرهای پربازدی امروز درباره مصوبه هیات وزیران در خصوص دریافتی کارکنان وزارت نفت در سال جاری بود که مالک شریعتی نیاسر  عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در نامه ای به قالیباف مدعی شد که مصوبه اخیر هیات وزیران در این خصوص ناقض قانون بودجه است.

اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که تاکید کرد قوه قضاییه با قدرت در مسیر تحول حرکت می‌کند.

در این دیدار امیر حاتمی گزارشی از وضعیت، اقدامات و دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف از جمله میزان آمادگی دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات ارائه کرد و در ادامه رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با قدرت در مسیر تحول حرکت می‌کند و یکی از مهمترین ارکان این تحول استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور در جهت رسیدگی به امور مردم است.

پیام تسلیت قالیباف در پی ترور نخست وزیر سابق ژاپن
هم اکنون بخوانید

مطالبات از رییس جمهور منتخب و پیشنهادات درباره دولت سیزدهم همچنان ادامه دارد و در همین راستا علی جمالی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استفاده از همه ظرفیت های نظام را تنها چاره برای عبور از شرایط موجود عنوان کرد و افزود: تشکیل  کابینه ای فراجناحی و کارمد به رویکرد کلی رئیس جمهور منتخب برمی گردد اگر دعواهای انتخاباتی که در مناظره ها مطرح شد،  مبنا قرار گیرد به نظر شکاف میان دیدگاه های آقای رئیسی و دیدگاهی که ۸ سال کشور را اداره کرد آنقدر زیاد است که امکان استفاده از نیروهای خارج از گفتمان رئیسی وجود ندارد. درحالی که مسئله ایران آنقدر بزرگ است که برای عبور دادن کشور از شرایط موجود چاره ای جز استفاده از همه ظرفیت های نظام نداریم.

خبرهای دیگر در این باره را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

وزیر نفت دولت آینده چه اولویت‌هایی را باید دنبال کند؟

ریاست‌جمهوری رئیسی فرصتی است برای حل مشکلات روابط خارجی

ایجاد روابط با دولت جدید ایران هدف سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران

پیشنهادات نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به وزیر آینده جهاد کشاورزی

***

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری هفتگی خود به اقدام اخیر دولت آمریکا برای قرار دادن نام ٣٤ شرکت و نهاد در لیست سیاه به بهانه همکاری با ایران، روسیه و چین واکنش نشان داد و در پاسخ به این سوال که آیا پکن از قرار گرفتن نام ١٠ شرکت چینی در لیست سیاه آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر و نظارت های گسترده بر منطقه شین جیانگ گفت: چین به شدت با این اقدام مخالف است و تمام اقدامات لازم را برای محافظت از حقوق و منافع مشروع و قانونی شرکت های چینی و مقابله با تلاش های آمریکا برای مداخله در امور داخلی چین به کار می گیرد.

اذعان رئیس پیشین سیا بر قدرتمند بودن ایران در منطقه
هم اکنون بخوانید

از طرف دیگر وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد که هونگ نام کی وزیر دارایی این کشور و جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G-20) در ونیز ایتالیا یک نشست دوجانبه برای بحث درباره موضوعات مختلف برگزار کردند که یکی از آنها نحوه آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در حساب های بانکی کره جنوبی بوده است.

سید جلال ساداتیان کارشناس مسایل بین الملل هم در تحلیل خود از عملکرد طالبان در افغانستان میگوید که “طالبان رفتارش از گذشته تا کنون تغییری نکرده است” و  با این تصور که آنها تغییر کرده‌اند اشتباه است اگر بخواهیم به طالبان برای قدرت گرفتن مطلق در افغانستان چراغ سبز نشان دهیم.

همچنین برگزاری جلسه طالبان و دولت مرکزی از سوی ایران به اعتقاد پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل شبه قاره اقدامی خوب و مثبت بود.

ملازهی با بیان اینکه درشرایط موجود، ایران ابتکار خوبی به خرج داده که طالبان و دولت مرکزی به تهران بیایند و رو در رو صحبت کنند تا راه حلی پیدا شود و افزود: اگر ایران بتواند خواسته های طالبان و دولت مرکزی را به هم نزدیک کند می تواند توفیقی به دست آورد اما سایر کشورها هم باید حمایت کنند. زیرا اگر حمایت نکنند ممکن است کارشکنی هایی صورت گیرد.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =

دکمه بازگشت به بالا