همسر انور سادات درگذشت

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، ریاست جمهوری مصر  در بیانیه‌ای اظهار داشت که جیهان السادات، همسر محمد انور السادات رئیس جمهور فقید که انور سادات را “قهرمان جنگ و صلح” توصیف کرده بود درگذشت.

در این راستا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر حکمی مبنی بر اعطای نشان افتخار به جیهان سادات و نامگذاری محور ارتباطی الفردوس در قاهره به نام وی را صادر کرد.

اخیراً ، گزارش‌های محلی منتشر شد مبنی بر این که جیهان سادات پس از بازگشت از سفر پزشکی به ایالات متحده آمریکا ، ۳۰ روز در اتاق مراقبت های ویژه در یکی از مراکز درمانی بین المللی بستری شده است.

هیچ کس از خانواده جیان سادات ماهیت بیماری وی را تا زمان مرگ اعلام نکرد اما یکی از اعضای خانواده محمد انورسادات گفت که وی به ویروس کرونا مبتلا نشده  و از بیش از یک سال و نیم قبل به بیماری مبتلا شده بود.

جیهان السادات ، متولد ۱۹۳۳ ، اولین زنی بود که عنوان “بانوی اول مصر” را به خود اختصاص داد ، زیرا وی در دوران تصدی همسرش به عنوان رئیس جمهور این کشور (۱۹۷۰-۱۹۸۱) نقش عمده ای در کارهای اجتماعی داشت.

جیحان در قاهره از پدری مصری با تابعیت انگلیس و مادری انگلیسی متولد شد ، وی مدرس پیشین دانشگاه قاهره ، استاد مدعو دانشگاه آمریکایی قاهره و مدرس دانشگاه ایالتی کارولینای جنوبی بود.

انتهای پیام

شمخانی وارد باکو شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =

دکمه بازگشت به بالا