همتی: دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی را اجرایی کند

حسن همتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی اظهار کرد: قطعا باید تمامی تصمیمات براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت و طبق منافع ملی اتخاذ شود. برهمین اساس ما با همه کشورها به جز یکی دو کشور مذاکره می‌کنیم منوط بر این‌که حقوق متقابل رعایت شود.

وی درباره‌ی رویکرد دولت آینده در برجام تصریح کرد: تکلیف در برجام مشخص است تا زمانی که دو شرط یعنی لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی رعایت نشود برجام به نتیجه نمی‌رسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای درباره روابط با همسایگان اظهار کرد: ما درباره روابط با همسایگان قائل به تقویت و توسعه آن هستیم، باید حق همسایگی را رعایت کرد و توافقات فی‌مابین را اجرایی کرد البته ما از حضور خارجی‌ها در منطقه حمایت نمی‌کنیم. معتقدیم که باید منطقه توسط کشورهای منطقه اداره شود و حضور خارجی‌ها معنایی ندارد.

همتی تاکید کرد: ایران خواهان ارتباط خوب با همسایگان است که البته این هم یک طرفه میسر نخواهد شد. براساس حسن همجواری و رعایت حقوق متقابل می‌توان این ارتباط را برقرار کرد چنین شرایطی برای کشورهای اروپایی هم وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای همچنین اظهار کرد: تقویت و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی امری بسیار مهم است که باید در اولویت مجلس شورای اسلامی و دولت آینده قرار گیرد. دولت فعلی اقدامات بسیار ضعیفی همچون ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه انجام داد که نتیجه‌ای نداشت لذا انتظار می‌رود که دولت سیزدهم وارد فاز اجرایی دیپلماسی اقتصادی شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع :قاسم سلیمانی مالک اشتر ولی امر مسلین جهان بود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا