معرفی اعضای جدید انجمن «نقد ادبی ایران»

به گزارش ایسنا، پنجمین مجمع این انجمن، همزمان با سیزدهمین سالگرد تاسیس آن با مشارکت ۵۵ درصدی اعضای پیوسته‌ در روز چهارشنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۰) برگزار شد و ابراهیم خدایار از دانشگاه تربیت مدرس، علیرضا نیکویی از دانشگاه گیلان، عیسی امن‌خانی از دانشگاه گلستان، پارسا یعقوبی جنبه‌سرایی از دانشگاه کردستان، حمیدرضا شعیری از دانشگاه تربیت مدرس، سیده مریم عاملی رضایی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سیدعلی قاسم‌زاده از دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ه) قزوین به‌عنوان اعضای اصلی؛ مرتضی بابک معین از دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران و داوود عمارتی‌مقدم از دانشگاه نیشابور به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره برای سه سال (۱۴۰۳-۱۴۰۰) انتخاب شدند. 

در این مجمع، مریم شریف‌نسب از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و حیات عامری از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان بازرس اصلی، زهرا عباسی از دانشگاه تربیت مدرس و حسن گوهرپور شاعر و منتقد ادبی نیز به عنوان بازرسان علی‌البدل برگزیده شدند. 

همچنین در این نشست گزارشی از عملکرد انجمن در دوره‌ چهارم ارائه شد.

بر اساس این خبر، انجمن علمی «نقد ادبی ایران» در سال ۱۳۸۷ به ابتکار مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری جمعی از استادان دانشگاه‌های سراسر ایران تأسیس شد. زنده‌یاد علی‌محمد حق‌شناس ریاست نخستین هیئت مدیره این انجمن را به عهده داشت. محمود فتوحی، نصرالله امامی، مریم حسینی و ابراهیم خدایار رؤسای بعدی این انجمن بودند. انجمن نقد ادبی هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ عضو پیوسته و وابسته دارد. قرار است در نخستین جلسه از پنجمین دوره‌ انجمن که به‌زودی برگزار خواهد شد، رئیس، نایب‌رئیس و خزانه‌دار انجمن انتخاب شوند.

نخستین گوینده برنامه کودک رادیو درگذشت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا