افغانستان: طالبان تهدیدی نهفته برای بی‌ثباتی منطقه است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه اعلام کرد: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان، صبح امروز با شرکای منطقه‌یی افغانستان ملاقات و پیرامون تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان، تخریب اموال عمومی و تأسیسات زیربنایی، موضوع آوارگان داخلی و فصل جدید روابط افغانستان با جهان صحبت کرد.

این وزارت افزود: وزیر امور خارجه ضمن اشاره بر عدم پابندی طالبان به تعهدات‌ توافقنامه صلح دوحه و قطعنامه ۲۵۱۳ سازمان ملل متحد، از شرکای منطقه‌ای افغانستان خواست تا با اعمال فشار، طالبان را وادار به ترک خشونت‌ها و کشتار مردم و برگشتن به گفت‌وگوهای معنادار صلح کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، که اتمر در مورد عدم قطع روابط طالبان با جنگجویان خارجی و اعضای گروه‌های تروریستی بین‌المللی صحبت کرد و آن‌را تهدیدی بالقوه برای ثبات منطقه و فرصتی برای تقویت پایه‌های شبکه‌های تروریستی خواند.

اتمر افزود که با توجه به این تهدید بزرگ، مبارزه مشترک و همکاری‌های عملی میان کشورها در برابر گروه‌های تروریستی یک نیاز حیاتی است.

وزیر امور خارجه همچنان در مورد فصل جدید روابط افغانستان با جهان بر ادامه حمایت شرکای بین‌المللی از مردم و دولت افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهۀ گذشته به ویژه حقوق زنان، دختران و اطفال، آزادی بیان و حقوق اقلیت‌ها تأکید کرد.

سفیران کشورهای منطقه ضمن اظهار تأسف از میزان بلند خشونت‌ها و کشتار مردم، از حمایت خویش از دولت و مردم افغانستان، با حفظ و تقویت دستاوردهای دو دهه گذشته پس از خروج نیروهای حمایت قاطع، به وزیر امور خارجه افغانستان اطمینان دادند.

جهاد اسلامی: ادامه جنایات دشمن، موجب انفجار اوضاع در غزه خواهد شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا